äntligen hemma!

mitt första dygn i Bryssel var väldigt spännande! det började asdåligt på flyget med att jag satt brevid en kvinna som skulle tvångsintas på psyk dan efter och hon visade sina tvångsopererade bröst för killen som satt bredvid henne på andra sidan. Hon fick en ångestattack och drog sönder sin tröja, grät hysteriskt, tittade mig i ögonen och sa att hon ville dö. Det var en väldigt obehaglig resa...  Sen träffade jag två pers från Brasilien som jobbar som artister och är med i Alegria (Cirque Du Soleil) och jag pratade mkt med kille som satt bredvid psyktanten och han skulle va praktikant (surprise!) hos sossarna i Europaparlamentet.

Efter ett trambyte vid Churchill (känner du irritationen Ella?) så mötte My mig vid Rue Saint-Georges 80 där jag numera bor och hon vaktade mina grejer när jag hämtade nyckeln hos Silva. Väl inne i lägenheten konstaterade jag att det saknades en del grejer... Duschdraperi, köksutrustning, tallrikar, bestick, lampor osv.. det var ändå ganska trevligt att sila teblad genom hålen i locket på kastrullen och duscha utan draperi för att man aldrig gör det annars...
Vi drack te och pratade länge, sen skulle vi fixa sängen och det var ju också ganska spännande. Vi låg länge på golvet och tittade och kände och försökte klura ut hur man skulle fälla ut den innan vi av en slump fick ner den.
På morgonen gick vi hem till My som bor jättenär, 10 min bort bara (gare d'Etterbeek). Sen åkte vi till Midimarknaden och köpte kryddor, grönsaker, köksgrejer m.m... Härligt!
Hem och äta lunch, sen packa upp lite och iväg till Micke o Jadranka på middag. Det var precis som vanligt och jättetrevligt såklart! Konstigt att se mitt gamla rum, det luktade som vanligt och såg nästan likadant ut som jag lämnade det. Sen skjutsade Jadranka alla grejer till min lägenhet och så sprang jag till trammet för att möta My.
Vid Place Justice kom kontrollanterna. Och jag och My slapp 72€ i böter eftersom vi var ovetande turister.
Vi gick ner på stan, så himla vackert! och så satte vi oss på Café Central och drack öl, ritade och planerade.Vi gick över Grand Place när vi skulle hem och då var det ljusshow på stadshusbyggnaden, superfint med musik till. Jag älskar Bryssel!

Sen åkte vi hem och drack te och åt nötter och lyssnade på musik, och där slutade mitt första dygn i Bryssel. Ganska bra gjort på ett dygn tycker jag.

Mina kära systrar, vet ni vad? I helgen är det medeltidsmarknad i Tubize! Och jag och My ska jobba där! Och det bästa måste nog vara att JAG SKA VARA MUNK!

Magali har ringt och ville att RC ska va med på en demo om några veckor. Ska på möte nästa fredag.

Lägenheten var större än jag kom ihåg den och jag vill att ni kommer och fyller ut den!

Kärlek från Bryssel genom Lisen

Kommentarer
Postat av: Ella

Åh älskling!Jag vill gråta!jag är så glad för din skull!Att du är tillbaka i vår vackra bubbla!Eller iofs blir det DIN bubbla nu.Din fristad!Men du ska få känna att du lever på tram-helveten!hehe

Jag är så avundsjuk,jag vill också!Krama alla mina darlings!
Älskar dig(bokar biljetter innan helgen för fan!!)

2006-08-29 @ 11:21:22
Postat av: ilse

Underbart vännen, underbart!

2006-08-29 @ 21:56:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback