En present från Lisen

En underbar bok med en underbar titel.En bok gjord för högläsning,alltså gjord för oss. Det är något jag saknar när vi inte är tillsammans.Hur vi ligger i en hög och läser högt ur dikter och noveller.
Så nu läser vi alla högt(och tänker lite mystiskt och hoppfullt på Ilse och pojkspolingen)!

"Jag är en sån som bara vill ligga med dig,
bara ligga med dig.

Det är min enda avsikt.

Jag vill ligga med dig
för att komma riktigt nära,
med din hud och din mun
och alla dina händer
och all längtan du drar på,
ligga med al din tomhet och
uppgivenhet,
den där känslan av att allt
ändå är helt meningslöst.

Jag vill ligga med
alla dina gamla somrar
och dina osorterade minnen,
som fotografier i stora högar,
ligga mig igenom din ängsliga barndom,
alla de obegripligt tunga hinder
som du snorigt fått forcera,
med dina underarmar
och alla dina
ensamma kvällar i livet,
jag vill ligga med din rädsla
för att bara dö från jorden
eller inte få några barn
eller att ena bröstvårtan
ska kika fram när du har tajt linne,
jag vill ligga med igenom all
din solkiga längtan,
alla svåra beslut,
all hopplöshet
och trötta himlar som hamrat
sönder eftermiddagarna
bakom persiennen
i ditt flickrum,
alla resor och bedövade
stunder i tågkupéer,
uttittad av såna som
aldrig sett dig.

Jag vill igga med
dina gamla bortkliade myggbett,
dina hoppfulla skolstarter,
ligga mig igenom
din trötta källare
full av nötta affischer och
brev skrivna med starlethandstil,
dina brevvänner,
trappuppgångar,
körsamlingar,
lessnader,
höstar,
tysta söndagar och overkliga förnimmelser av
på avstånd glimmande fönsterrutor,
blänk i parkerade bilar
och suset från vägarna
runt omkring staden,
av livet
som pågår någon
helt annanstans.

Varenda muskel i din kropp,
varenda fräken,
varenda solglimt
och varenda stund du väntat ut,
varenda plats du besökt,
vartenda ögonblick du varit i,
vartenda liv du levt
- vill jag ligga med dig.

Jag är en sån som bara vill ligga med dig."
  -Fredrik Lindström

Tack baby för boken...och ja,kärleken övervinner allt.

På tal om kos och kärlek och pojkspolingar har Ella gjort bort sig lite.Ett litet nummer till en MVH-grabb har slarvats bort när hon bytte mobil.Insåg detta när jag skulle fråga om thé ikväll,men han kanske hör av sig.
(thé, te eller té?)

Jag läser vidare om Mao,det finns hur mycket som helst,och nu skulle jag kunna sluka hur mycket som helst,så jag gör mitt bästa.
Snart kommer det väl ändå bara vara en enda röra av processrätt,utredningar,familjerätt och EU-rätt i min hjärna.Ahh...jag längtar!
CSN-blanketten kom förresten iväg så nu känner jag mig som en hel människa igen.

Jag saknar Gotland.Tänk att det idag är en vecka sen bågskyttet.En kväll som skulle ha varit nykter men som blev något helt annat.Tur att pissrännan på Kapitelhusgården var så stabil så att hela Kollektivet kunde slå sig ner där!:)

Ikväll är det födelsedagskalas.



Inatt drömde jag om Emil.Min lilla bäver,min lilla bundsförvant,mitt lilla troll.
101125-6
Så söt,så förvirrad,så egensinning och så cool som Emil är inte många andra barn.


Melankoli idag.Men det kanske ordnar upp sig på Jysk.

Bisous Ella



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback