Första dagen som student

Så var första dagen avklarad.Huvudvärken har släppt,men händerna värker,jag,luktar svett och har antagligen ganska taskig andedräkt också.
Ett fint avslut på en första dag.

Jag gick upp ur min bunker 7:15 imorse,var ensam hemma,så jag lyssnade på Shakira högt och sjöng med med skrovlig stämma(lisen har smittat mig),hoppade på bussen där jag köper pendlarkort för landsortstrafiken!Oh Yeah!Innan jag gick på bussen hade redan 3 personer i vårt lilla samhälle hunnit hälsa på mig,och sett ganska glada ut.Helt otroligt att folk är så trevliga ute på landet.
Hmmn...jo...sen registrerade jag mig och satte mig utan för första hörsalen.Blev bundis med en lång blivande psykolog.
Introduktionen till Universitet var inte så givande men nåt fick man ut av det.
Efter det fick vi till slut se vilka vi skulle sitta med de kommande 4 åren.Då var det dags för Campusvandring för Rättsvetarna..men jag tror inte nån hörde nåt.Alla gick mest runt och tjattrade med alla.En snubbe från Maastrich(det du Oskar) ska gå med mig i 4 år!Det gjorde mig väldigt glad,inte bara för att han var från Maastrich(i Holland),men han var en hyvens trevlig grabb,höll på med politiska frågor,hade rest runt till annorlunda platser som volontär osv.Sånt gör mig glad.:)
Annars var det så klart massor av brudar!Är fortfarande inte van att se så många snygga blondiner överallt.
Lunchade med två tjejer,en barnmorska och en som backpackat i Sydamerika.drack kaffe med en lärarstudent.
Tittade på gymmet.Ska skaffa gymkort!Pratade med bibliotikarien och gjorde mig bekant med många toaletter på skolan.
Sedan mötte jag en supertrevlig tjej innan ProgramIntroduktionen.200 sidor Civilrätt tills på tisdag.jag har köpt Lagboken.Den är tung som fan(därför ont i händerna) och ska vara med varje dag i början.Vem behöver gymma egentligen?
Buss till stan,traska runt(med lagboken),gå till Hälls och fika(de har gjort om ordentligt),tillbaka till universitetet.Första nollningskvällen.Fick en nollningsbricka,pratade lite,namnlek,gick till bussen,träffade IlseMaries klasskompis från lågstadiet.Vi tog sällskap på bussen och skvallrade lite om Ilse så klart.
Jag kom hem,ingen var ute och kunde hälsa på mig(tyvärr),de hade sparat middag åt mig,Ilsemamma kom hem,vi pratade och pratade och nu är jag nere i bunkern igen.

Imorgon Västerås.Köpa present och bok om Civilrätt.

Nu ska jag sova.

/Effektiva Ella

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback