jag då?

Jag har inget liv här, mitt liv är i Bryssel!
Jag blir avundsjuk när jag hör hur ni kommit igång med era nya liv. Ilse med skolan och sin pojk, Ella med skola och vän från Holland! Det ska jag minsann berätta för Nina, plus att Boten Anna ligger bra till på Hollandstoppen -på svenska!

Mitt liv börjar imorgon. Jag slipper gå till okänt folk och hämta min nyckel, jag kan gå till Silva. Lite synd egentligen för Rue Stanley är närmare min lägenhet än Rue Camille Lemonnier.
Sen går jag till min lägenhet och dumpar grejer, ringer My, Christian (Vincent och Hervé) och förhoppningsvis tar jag sen trammet tillbaka in till stan och dansar! Eller till My bara och dricker te.
På söndag går vi på marknad.. vi åker till jeu de balle och spanar efter jackan jag och frida hittade sist, sen till midi och köper frukt och grönsaker. Dumt att mataffärerna är stängda på söndagar.
Det ska bli spännande att kolla mitt belgiska konto...
På måndag ska jag träffa Silva, sen ska jag ringa Nathalie och höra när hon börjar sin barnmorskeutbildning på St. Luc, om hon är ledig och hinner ses... Jag ska ringa Magali och prata om RC, jag hoppas vi fortfarande får öva i Vie Féminines lokal. Eller hos Garcia Loca, anarkistkollektivet.
Jag ska hämta mina grejer i mitt gamla rum. Mitt gamla, fina, STORA, fräscha rum med högt i tak och stora fönster. Som jag byter mot en liten skabbig etta. Det är jag glad för!

Fick betala lite dyrare än jag tänkt för biljetten men det gör inget när jag tänker på att min stackars plastbror nyss fick en räkning på 20.000 på bilen som bara stått medan han var i england...

malplacerad Lisen (som har namnsdag idag)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback