Kvalité i lack

Har inte riktigt återhämtat mig ännu. Inte efter gotland och inte efter skolstarten och absolut inte efter en sommar på sågen.
Men, jag har fått en hel del god hjälp på vägen, Ella och Lisen som knappt klagade när vi åkte fel för femte gången på våran korta resa mellan gotland och verkligheten trots att jag dessutom fastnat i nåt slags dialektmissbruk, pojkspolingen som kom förbi och klämde på mig ett par timmar igår och inte minst mammsen som tagit ledigt för att vara kvalitativ med mig.

Har just inköpt ett par röda LACKSKOR!!!! (ja, Lisen, dom du avrådde mig från att köpa, fast i RÖTT!)
Så just nu sitter jag här, naken i mina nya skor och kniper för allt jag tror på!

Och för ellas skull tänkte jag dammsuga OCH dammtorka mitt basläger, min bunker innan jag drar iväg igen. Visst kan jag vara sympatisk och HÄNSYNSFULL, men det är fruktansvärt ansträngande.

Försöker utarbeta en plan för att lyckas fly fältet redan imorgon, men tiden är knapp. Så ligger alla inlämninguppgifter och skaver, men det är ett senare problem. Fast det är inte det enda som skaver, måste sy lite, för mina byxor skaver...och fila på fötterna, för mina skor skaver...(inte dom nya, mina gamla fina sköna ingådda)

Snart är det måndag, efter måndag kommer tisdag och sen, på onsdag, då, då ska vi åka till göteborg och gå på sågverksmässa. Inte nog med att mässa är härligt så ska vi vara vilda i minibuss på vägen och jag hoppas innerligt på att kunna smita undan och få lite ömhet på något närbeläget kalhygge.

Drömmer mig bort bland stockar, såghus och...torkhus

Isen är bruten // IlseMarie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback