Kvinnokollektivets Kokbok(Ella efterlyser)

Jag börjar känna ett visst behov efter vår KKK-bok(!).När Emmi skriver till mig att hon ska äta stekt ris börjar jag fan undra om jag inte har missat nåt..Bara att koka ris är ett jätteprojekt för mig.Tacka vet jag de där rispåsarna de hade i Belgien!där var det bara att lägga i en påse med ris i kokande vatten så var biffen klar efter 10 min(kände att det talesättet inte funkar så bra när man snackar om matlagning)!
Vill gärna ha recept på den där linsgrytan,crèpes och allt det som ni gör så bra!
Tur att jag är proffs på gröt och kaffe!
Snart får jag återse mina två kaffemaskiner igen!De ska köras hem från Bryssel så fort som möjligt.Ni kommer ju alltid att få gott kaffe när ni kommer till mig men räkna som sagt var inte med något annat!(än)

Nu ska jag och Lisen lägga oss på varandra i en stor soffa(hon är så lång) och dricka thé och ta på varandra tills vi blir möra!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback