Julafton

Damn it women!Varför är vi inte tillsammans en dag som denna?
Vi får verkligen hoppas att Ilse blir på smällen snart och sammanför oss på jularna.

Jag försöker jobba på julstämningen...
1.Mamma jobbar/sover,bror sover.Så bara jag och pappa traskar runt hemma och funderar på hur länge till det kommer vara så här tyst och lugnt.
2.Lyssnar på Mammas nya kille på P3,men så missade jag Shanti Rooney(min favorit)när Ilse ringde och önskade god jul.Men de spelade iaf fin julmusik.
3.Jag la ut julklapparna framför granen
4.6 julsms kom under en timme.
5.Klänning
6.Lagboken kunde inte distrahera mig tillräckligt från att läsa på alla julkorten vi fått
7.Frukosten bestod av risgrynsgröt,kardemumma,mjölk,kaffe,mandarin och vörtbröd.
8.Ryggen är aningen bättre idag,förutom när jag sträckte mig efter julklapparna under granen
9.Martina och Robert upprepade ett flertal ggr igår kväll att jag var trash...jag tog det som något positivt,för det sa lisen att det var.
10.Lisen blev glad för min julklapp till henne och det är ju det som spelar roll
11.Imorgon är det juldagen,då ska jag gå upp kl 8 och plugga,sen supa till med alla gamla klasskamrater från gymnasiet + min gamla kommunist till granne...jag längtar!
12.KvinnoKollektivets Kokbok är hitills min bästa julklapp,tack IlseMarie.

GOD JUL mina käraste systrar
//Ella,en sann julälskare

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback