nyhetssammandrag från bxl

kan ju göras med ett OJ och en suck. jag är trött. otroligt trött. jag jobbar mkt. har bra familjer men det är ändå slitigt.

arbetsveckan...
måndag: 8.30-19
tisdag:8.30-19
onsdag: 7.30-9.30, 12-19
torsdag: 8.30-19
fredag: 15~24

plus att jag var ute och målade måndag och onsdag natt.

jaha... some Bella news:
hon åkte fast på GB idag men lyckades droppa grejerna. hon ska vara kvar i bxl medan jag är i sverige. på nyår ska hon på katakomb-kalas i Paris (men jag e inte bitter...).

just ja, Radical Cheerleaders har varit på Reclaim the streets i Gent och dansat till flat-samban och cheerat. Marijs var majorette, Ragna var en alien (en flashig alien, inte nån ful slemmig typ), My var grön, Maraj var röd och rosa och svart, Speedy var svart och rosa, Cynthia vet jag inte ens om hon var med, tror inte det och jag och Bella var snyggast med små rosa shorts (dvs mina trosor från åhlens). det kanske kommer bilder... det beror på My.

vi har hur mkt nya saker som helst i lägenheten. i måndags hade jag och bella en riktig partykväll. vi åt pannkakor med havregryn och riven morot i. på pannkakorna hade vi cassonade-socker, choklad och sirap. vi gjorde te i vår nya rosa tekanna, vi pysslade lite, jag skrev brev och gjorde julkort. sen gick vi ut och målade (oh, min babe vad snygg hon är!) och på vägen hem skulle vi ta lite cement så att jag kan göra ett konstverk av mina skor. men så fick vi se en byrå så vi tog den istället. den var tung. vi ska måla den och göra ett barskåp av den. vi mötte Delphine i trappen när vi bar upp den och höll på att tappa byxorna och dö av skratt. som sagt, en riktig partykväll.
i onsdags kirrade vi en shaker, så nu kan vi ha cocktailparty!
mkt nya grejer och mkt mat. idag var vi på ikea - noll koll, kokosboll!
jag har bakat pepparkakor med kalle. gott.

jag kommer till svea rike den 20/12 och stannar till 3/1. oklart var jag ska tillbringa tiden men antagligen mest i örebro och västerås. möjligtvis en sväng neråt landet men det är tveksamt..

nu är det dags för pizza och vänner (tv-serien alltså). när jag slutar i natt ska jag gå och signa och sen hem och sooova! det ultimata vore att vakna av att my darling player ringer på dörren.

uppdatering: jag har inte kollat på vänner. jag har ätit pizza och kollat på jättemånga sommarbilder från vasa och jag blir lite ledsen i hjärtat när jag tänker på hur splittrat allt är nu...
alltså är kvällens filosofiska fråga - blir det någonsin bättre?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback