Hemmavid

Vilken vecka,som ännu inte är till ända.Nu sitter jag hemma hos mor och far utanför Västerås och är färdig att somna nu på en gång.
Jag åkte hem idag för det är Elises 1års dag och det kan jag ju inte missa!Så jag har varit på barnkalas mellan 13-17:30 och är helt mör...och det är en konstig känsla att vara på ett barnkalas med föräldrar i min egen ålder och deras små bebisar när jag var den enda som inte var morsa.
Kände inte riktigt att jag kunde hänga med i bantningsdiskussionerna och allt om moderkakor och dålig sömn etc etc...
Det kändes som om nånting var lite fel,och det var skönt att inse att det inte var jag som var "fel".Så fort jag gick ut ur lägenheten var jag normen igen; barnlös ung tjej,studerar,ingen pojkvän,vill göra karriär,tycker om att ligga runt och den enda sambo hon vill ha är sin underbara och helt fantastiska espressomaskin, men gullar och leker hemskt gärna med sina kompisars ursöta barn men är glad att kunna lämna över dem igen när de blir jobbiga.
På barnkalaset var jag som en avart.Nåt.

Inflyttningsfest i lördags,inget sex,inga skandalar,inga spyor.Men en hyvens trevlig kväll med finfina vänner.
Sen i söndags har jag nästan pluggat konstant.En månad till tentan och jag är stessad som en gnu!
Tisdag:Sittning.IlseMarie kom på eftermiddagen,vi åt choklad,jag drack svensk starköl(hahaha),sen blev det champagneförfest hos Angelica.Ner till Strömpis där vi ska spendera kvällen.Till bords får jag Erika och nån tjej som inte alls var intressad av vare sig mig eller mitt sällskap.
Lite torr tillställning överlag.
IlseMarie som vaktade Pumpan kom och hämtade mig och elin och så fick jag sovsällskap av Ilse.

Onsdagen förflöt i dimma.Plugga,städa,säga till Ilse att plugga,vi ger upp,fikar,Ikea,shoppa,Max,TV-kväll.
Det var kanelbulledagen och jag uppmäksammade den konstant hela dagen men inte fan fick jag nån.Lite bittert.

Torsdag:Ilse upp kl 6.Mamma kommer kl 10:20.Vi shoppade lite,spatserade i Stadsparken och mamma var överlycklig över rosenträdgården.Sen så städade hon min lägenhet,även fast jag sa att jag gjorde det dan innan...mammor.

Så nu så ska jag däcka i soffan.

Bxl,here I come.
Älla

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback