La Nuit Blanche

vilken helg, helt otroligt!
det började jättefint med att Frida bjöd på middag i Saint-Gilles. sen gick vi till midi och hämtade mamma vid flygbussen. det tog närmare en timme att komma hem eftersom trammen inte kom. vi drack te och jag fick mina reflexer och vitaminer som hon hade med sig. på lördagen gick vi in till stan och jag fick 2 nya kompisar (först på metron, en kille från Rwanda som jobbar med Oxfam som har en kompis i E-tuna och som varit i Kenya) den andra jobbar i en nyöppnad 2nd hand i Sablon och kommer från Paris. jag köpte 2 klänningar hos honom. en orange/brun med lite mönster som är mitt nya favoritplagg.
vi fikade på St-Géry och jag blev solbränd.
hem, sova, äta middag. sen kom Frida med sina nya böcker (hej 80-tal i brooklyn!) vi samlade ihop oss, drog upp våra leggings och åkte in till stan.
här börjar LA NUIT BLANCHE...
vi kollade in Montana shop och när de målade. gick över Grand Place där de sjöng lite klassiskt. till Kontoret och säga hej till Wim och Sälen. sen hörde vi någonting och gick ut och till La Bourse. där stod en SAMBAORKESTER och spelade och där börjar den bästa natten någonsin i världshistorien.
de spelade och vi dansade. sen gick de till Place Sainte-Catherine och där träffade vi Fabio som kommit tillbaka från italien för att plugga på ULB. samban fortsatte under tak och vi dansade länge, länge och det var sån fin stämning och alla var så glada och det gjorde inget att man trampade folk på fötterna eller att andra trampade på en eller att man råkade slå folk i huvudet eller tvärtom för alla var glada och dansade, dansade, dansade, ÅH!
haha, sen var det en man som försökte ragga upp mamma och lite senare försökte han på Frida också. haha!
när de slutat gick vi ut i regnet för att hitta falafel men stannade lite på vägen först på rue Antoine Dansaert för där var det några som spelade hiphop genom ett fönster, coolt! där dansade vi och när vi gick började jag och Frida försöka mixa Betongdjungelboken med Ingen vill veta var du köpt din tröja. vi gjorde vår coola grej med fötterna sen stannade vi utanför El Metteko och dansade lite till... sen åt vi falafel och tog bussen hem.

en storbildsskärm vid de Brouckère där de vågsurfade... och så var det nåt djur på skärmen och jag undrade om det var en isbjörn eller ett får men Frida sa att det var en hund...
på bussen fick Frida sittplats, prima då fick ju jag också det. bredvid stod en man som fått permis från psyket. han stod och pratade med taket och gjorde miner och viftade på fingrarna.

som sagt, DEN BÄSTA NATTEN EVER!

på söndagen var jag astrött men jag o mamma gick till la cambre en sväng och sen var det dags att jobba. 18 stycken 4- och 5-åringar hemma hos min förra familj. det gick väl relativt smärtfritt men jag blev trött. vi stannade på middag och ÅÅÅHHH!! JAG SKA FÅ KAFFEMASKINEN SOM STÅR I MITT GAMLA RUM! Jag älskar Jadranka. Jag FÅR den!
sen åkte vi och drack te med My och Julius i Buyl. Kul att träffa Julius, han var bra och My var glad såklart :) jag var trött och ville hem men jag o mamma tog en sväng ner i Abbaye de la Cambre för det är så fint på natten.

måndag morgon, min första franskalektion. och vem går i min klass om inte den där j*#%¤& finskan jag med mkt stor framgång försökt undvika... jaja. det är mkt franska. puh. det blir jobbiga onsdagar. min lärare är bra iaf. hon lär oss vad en man som förföljer kvinnor heter. och tvingade oss att definiera ordet gynekolog på franska. haha, det var inte alla som tyckte att det var roligt men jag tyckte det var bra!

Kalle har en infektion i snoppen så jag är hemma med honom idag men imorgon får jag gå på franskan iaf. snart ska han vakna och vi ska handla. ikväll blir det paj.

och så här va...
DJ Camon, MC Lou springer genom Bryssel, har så bråttom måste hinna undan(/spöa) alla män.

Kommentarer
Postat av: Emmi

ojojoj det är ju så man blir avis jue lisen...

miss u!!!!!!!!!!!!!!!!

2006-10-03 @ 18:17:59
Postat av: Honeybabyella

Jag fattar inte det där med bilden av mig/på mig(?) med dreads och ring..låter jävligt lockande.men jag förstår inte.

2006-10-04 @ 10:39:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback