Napoleons dekadens är inte att glömma

Tillbaka till verkligenheten,eller snarare;Välkommen till verkligheten Ella!Du ska bli jurist,du har egen orange lägenhet,du bor i Örebro och du gör allt det du har velat.
Inte en uns bitterhet i de orden,faktiskt.

Bryssel var vackert,som vanligt.Bryssel kommer alltid att vara Bryssel.Alla härliga människor är kvar och har gått vidare med sina liv,bra.
Flygresan med Fanny tisdagkväll var en destruktiv och galen resa.Bertrand mötte oss på Midi.Lisen och My mötte oss på Louise.

Onsdagen bestod av ett lyckorus,jag skulle aldrig återvända till Örebro.Fikade med Fabio på Kontoret,hysteriskt och oväntat trevligt återseende.
På kvällen intog vi Monk och kramades med Christian.Bisarrt och precis som vanligt.

Torsdagen på Jeu-de-balle fick mig att inse att jag fortfarande sticker ut där nere med mitt blonda hår.Har iofs heller aldrig umgåtts med en till blond tjej i Bxl så jag och Fanny blev måltavla för alla marockaner på marknanden.Jag köpte en underbar röd vinterjacka!4 euro!
En konstig känsla började komma över mig,att det skulle kvitta om jag åkte hem idag eller på lördag.
På eftermiddagen träffade jag Björne och kramades och pratade.Insåg mer och mer att jag började känna mig klar i den stan.Klar med livet i sig där.

Natten till fredag blev jag klar.Nöjd,belåten.Inget mera behövs nu.Bryssel är fini för mig.
Fredagen hade en seg och underbart start i lägenheten med våra Simone de Beauvoir linnen.
Jag hämtade kidsen på eftermiddagen,kände knappt igen Emil,vilken bjässe!Nu har jag sagt hejdå till dem och berättat att jag inte kommer tillbaka.
otroligt skönt.
Så sen rakade vi av Lisen hennes hår på huvudet.Självklart blev hon skitsnygg och det kändes helt naturligt.
Natten spenderades med Christian,Vincent,Hervé,Vincent,Gérôme,My..och ja Bertrand.Det var hur kul som helst att träffa alla igen!!Förutom bajskorven Bert som är ett pucko.

Christian min käre vän ska flytta till Sverige och bli Monsieur President över lycrakläder,men nu ska jag följa hans exempel och leva i dekadens ett tag.En vacker dekadens som man kan tänka sig att Napoleon skulle ha levt i.Ser framemot Napoelonkvällen och Maodagen..och inte minst hela Diktatorfesten!Det kommer bli grymt!

Älskade Sälen/Olivier och jag hade som vanligt jättekul och satt och skvallrade om det/de mesta och nu har han tänkt komma och hälsa på i Sverige!

Sen jag kom tillbaka har jag bara pluggat...slagit upp ordet "samlag"...vilket betyder sexuellt umgänge...och då undrar jag hur man kan ha med beteckningen "samlag" i 6 kap 1,4 §§ BrB?Sen när handlar en våldtäkt om ett samlag?
Mycket har kretsat kring två våldtäktsfall vi har till imorrn.Hur kan en 14 årig full och dötrött tjej(som sa nej 3 ggr) som blir penetrerad av en 25årig man inte anses befinna sig i "hjälplöst tillstånd"?Hur kan brottet bli rubricerat som sexuellt utnyttjande av barn istället för våldtäkt mot barn?Det första brottet ska bara användas restriktivt,som när det handlar om ett helt ömsesidigt samlag,eller när parterna är ungefär lika gamla.
Han uppfattade aldrig att hon sa nej...hon ska inte ens behöva sig nej eller göra motstånd!Gärningen var en våldtäkt men omständigheterna gjorde det till ett sexuellt utnyttjande!
Är det bara jag som vill införa ett litet straff om tortyr mot de här idioterna?

Nu ska jag träna.Allt är prima,toppen,underbart!
Fint!Verkligen jättefint!

Mais fait attention!Man vet aldrig vad som händer imorrn.

/Napoleon

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback