Reclaim the streets och annat...

I lördags var det Reclaim the streets. Jag blev nedstämd av Ninas närvaro (wtf gör hon med mig, jag ska aldrig mer träffa henne offentligt!)
Vi gjorde lite reklam för Radical Cheerleaders, My fick spela i sambaorkestern (som var dålig men hon hade kul ändå). Det var hur mkt poliser som helst, de kunde spärra av alla gator runt borgen vid Porte de Hal där vi var. De hade vattenkanoner också, 2 stycken. Helt otroligt. Det var en ganska död manifestation all in all men det var kul att skrika fula saker till poliserna (det är lätt att va kaxig när ingen förstår en... :P ).
Frida trodde att halva Saïan Supa Crew var där bara för att Looptroop är en given del av ett reclaim i Sverige. Jag blev glad av att jag kände igen massa folk men VILKA TRÅKIGA JÄVLA MÄNNISKOR ÄR DET SOM GÅR PÅ ETT RECLAIM OCH INTE DANSAR??! Jag blir alldeles ledsen... Jag och Frida dansade iaf men jag var inte på topp... pga Nina kanske.
Hon berättade att när vi gått så blev ett till hus ockuperat nära de andra och polisen använde pepparspray mot några som försökte ta sig in.
Det var SolidArt på Place de la Monnaie. dumt att ha samtidigt.

Idag efter franskan gick jag och kollade in Hotel Tagawa. Jag hoppas det är lika bra som det ser ut. De har tydligen haft ateljéer hela sommaren och partyn osv men sista affischen var från augusti så jag vet inte vad som händer nu. Ska försöka ta reda på det. Coolt med ett ockuperat hotell iaf.

Jag har fått lite nya möbler men vet inte riktigt vad jag ska göra av dom...

Ikväll är det RC-möte på Girly Mondays och imorgon kommer Ella och Fanny!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback