Delphine och chérie i köket

Imorse klockan nio bankade det på min dörr.Nyvaken och förvirrad öppnade jag dörren.Där stod en man med ett stort paket(hahaha) och frågade "Är det du som är Ella?"...jag svarade nåt "öööh jaa..uuuöööh..." och glodde bara på den gigantiska lådan med en bild på nåt stort tekniskt på.Jag trodde jag skulle få en ny spis.Men sen såg jag att det stod "Suède" på den och blev överlycklig och vaknade till snabbt!
Min espressomaskin Chèrie har kommit!!..och min lilla kaffebryggare,malins jympabrallor,kläder och massa små söta grejer från Lisen.Så nu har jag satt upp bilden på Delphine på toadörren i köket med ett kvitto från GB den 11 juli.Jag var tydligen där och köpte mjölk och gaspacho.hihi...härliga minnen.



Tack älskling för grejorna!



Jag har även tvättat idag,efter ett möte med en söt nästan-granne i tvättstugan igår kväll.Tvättande gick smärtfritt,så jag shottade lite espresso och spikade upp anslagstavla på väggen och tapetserade Pumpan med foton.



"Je ne suis pas fatigué.C'est ta conversation qui me fait bailler."



Ja och så har Oskar varit här,det var kul.Men jag hade massa att göra i helgen insåg jag,så jag blev lite psykad och stressad.
I fredags hängde jag med Elin på Ikea.Vi fyllde en hel jättevagn med grejer för 1000 kr var.


Pratat med fisgrisen två ggr i helgen.Det gjorde mig ledsen,tankspridd,glad och stum.



Jag har ett nytt liv nu.
Jag kommer inte att flytta till Bxl igen,på ett tag,och när/om jag gör det kommer det inte bli som förrut.Som tur är.
Inte heller kommer jag flytta till Västerås igen.Skönt.Men nu har jag flyttat.Nu har jag börjat på nåt nytt.
Ni vet,det är en skum känsla inombords när man inser att man lever i någonting nytt som man kommer att befinna sig i länge.Länge.Om allt går som man vill.För jag vill att det ska gå.Det kommer att gå...och det känns bra.Det känns riktigt bra.




Vårt PM idag om skadestånd i tjänst blev klart idag!Så fruktansvärt skönt!!Imorgon ska jag ta tag i alla uppgifter...och köpa grönsaker,gå på Core,köpa mer espresso och sugproppshållare.



Vilka kommer hit i helgen?

Kos Paragrafslynan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback