Driftiga systrar

Jag måste säga att jag och IlseMarie har varit ovanligt driftiga ihop.Hon har ju varit här i bunkern med mig sen i tisdags,det har varit mysigt att ha nån att dricka kaffe med på morgonen.
I torsdags var vi på Ikea och letade espressokoppar och åt varsin fransk korvmeny.Dessutom hade jag fått mina csn pengar så nu är jag rik!Har aldrig haft så mycket pengar på mitt konto....men det lär ju bara bli väldigt tillfälligt.
Sen åkte vi på feministmöte på universitetet som höll på i ca 20 min...hmmn..men jag la iaf fram idéen om att starta RC.Vi får väl se hur det går.Men jag är ju proffs på här nu efter vår Workshop i Namur!
Jaha,och så funderade jag och Ilse lite på om det bara var vi som inte va flator på mötet..sen åkte vi och letade upp min barack.Den var blekt kissgul med en liten gräsplätt.
Jag hoppas att tapeterna inte är blekt kissgula och jag hoppas att jag inte får någon hemsk skinnfåtölj.
Risken att gå vilse  bland barackerna är så stor att jag nog måste lägga på 20 minuter för att komma från området och sen hitta hem igen.

Men jag slapp iaf de senapskissgula barackerna.

Natten till fredagen drömde jag en hemsk mardröm.Jag drömde att jag hoppade av utbildningen för att jobba hos Brysselfamiljen ett år till.
Först kändes det jättebra för att jag hade saknat barnen så mycket,men så började jag prata med kidsen och insåg att Emil fortfarande inte kunde prata vilket gjorde mig jätteledsen.De vuxna var dessutom obehagligt glada över att ha mig tillbaka!
När jag gick upp till mitt lilla rum på kvällen och satte mig på min lilla säng och tittade på min lilla klädhängare Barbro så insåg jag vilket fruktansvärt misstag jag hade gjort!Jag ångrade mig så att det gjorde ont i hjärtat.Hur kunde jag hoppa av juridiken när det var det jag ville jobba med,och inte heller var det säkert att jag skulle komma in på utbildningen en gång till....det var hemskt.
....så jag väckte IlseMarie och beklagade mig.Sen hetsade jag upp henne till frukost.

Vi promenerade och gormade om hennes framtid hela förmiddagen.Det var nog befriande för oss båda,speciellt när vi insåg vad IlseMarie ska göra med sitt liv.Vad hon ska utbilda sig till.Allt föll helt plötsligt på plats.
Men Ilse får berätta själv vad det är hon ska göra nu i 5-6 år framöver.:)

Sen så pluggade jag massor och så drog jag o syster till Marieberg och shoppade.
Fikade med Angelica,barnvakt med Ilse,pizza och lagboken.

Lagboken och jag har blivit vänner nu.Jag förstår henne lite bättre nu.
Nu behöver jag bara något som jag kan transportera henne i.

Ikväll ryktas det om fylla med Huss och Eric,och det brukar ju oftast bli både intressant och kul!

Kos och Kram Ella
När får Mix tillgång till internet tror ni?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback