en helg till i BXL

nej, Ella. Jag har inte blivit nedslagen i Bascule, det var en drom!

Ella jag fattar inte. Jag kan verkligen inte forestalla mig din lagenhet eller att du lagar mat.. Jag maste aka och se med egna ogon hur du bor, vad du gor, vad du satt pa vaggarna, vad du har i dina lador...

I fredags liftade jag o Frida in till stan med Mao fran Kongo som tyckte att Shaggy var ungefar lika svensk som han... Vi hittade en baguette vid centralen, sen gick vi och kollade pa Chicks On Speed pa St-Géry. Dar traffade vi en ny kompis. Han tyckte att jag o Frida var glamourous lesbians from sweden! Jag o Frida - GLAMOUROUS! haha! det var fint.
Sen liftade vi hem med 2 killar som korde oss runt runt runt i bryssel innnan vi fick dom att stanna. De gav oss marockanskt mintte i tandborstmuggar (Frida blev hog pa socker) och vi tog med oss muggarna hem. Sjalva var vi medelalders kvinnnor fran Ryssland.

I lordags var jag barnvakt at Emil pa dagen och pa kvallen kom My och Frida och vi drack te och Frida spillde pa min muff, det var roligt. My illustrerade handelsen.
Frida tejpade fast mig pa golvet, sen sorterade hon min studio och vi moblerade om.
Sen gick vi ut med Lydia, grannen fran Luxemburg, trevligt. Sen gick vi hem och la oss i en hog pa sangen och somnade sa smaningom.

Idag var jag, Frida, My och Lydia pa Gare du Midi. Lydia som inte ar van vid mannen i Bryssel blev uppraggad direkt.
Imorgon ska jag bjuda Isabelle pa lunch. Det blir rester och te :)

Kvinnan som bor under mig heter Delphine och staller upp i kommunvalet i Ixelles och i trappen star alla hennes flyers etc...
Och nu har Frida tapetserat min lagenhet med henne.
Delphine ar overallt! Pa sockerpaketet, runt min cykelnyckel, pa golvet, i min kalender.
Allez allez allez allez, Delphine! Delphine!
Nar jag o Lydia kom hem fran Midi sa motte vi henne utanfor porten! Jag kunde inte halla mig utan borjade skratta. Jag har halsat pa henne! Det kanns som om jag vet allt om henne, bara for att hon ar everywhere i studion.

Ah, detta ar mitt nya favoritstalle! De har himmelskt te och trevlig personal, billigt internet och de har oppet alla dagar, lange.

Imorgon ska jag ringa Ana och fixa franskakurs!

mina alsklingar, jag hoppas ni mar bra (lever mix? vad gor hon? ge mig info!) jag haller pa och skriver brev, haaall uuut! (adress till tvaan?)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback