En helt ny värld

Nu är det sommar igen! 30 grader och alldeles underbart. Eller, ja lite jobbigt, ni vet, det där klibbiga, med all smogg och så. Men skönt att va i parken och skönt på kvällarna.

Mitt liv ser inte alls likadant ut nu som det gjorde för några månader sen här. Jag trodde att jag skulle falla in i samma gamla mönster direkt men hittills har jag bara träffat My och Frida, bara varit på St-Géry 1 gg och på kontoret 1 gg. Det känns bra att det blir något nytt. En ny grej, ett nytt kapitel. Jag äter vitaminer varje dag t.ex. Jag har inte ätit vitaminer så här regelbundet sen jag var liten och mamma plockade fram vitaminerna åt mig...

Igår var jag och My på kontoret. Det var kul men lite konstigt. Jag älskar deras böcker! Kaffe, mode, design, film, konst, arkitektur, mat.
Sen gick vi till Parc och åt pique-nique lunch i gräset. Men det var inte heller som förr... Det var nästan inget folk, bara en man som låg och solade och han hade boxershorts på sig, kan ni tänka er?! Helt vanliga, inga leopard-tanga, inga tighta små badbyxor.... Fast mannen som går och tigger pengar till astmamedicin till sina barn var där som vanligt.

Igår fick jag lite ledigt och behövde bara handla lite och laga mat. Det var skönt. Min första riktiga lediga dag kändes det som.

På kvällen klättrade jag och Frida upp på taken vid utsiktpunkten vid Place Justice. Det var kul. Det kom två män sen och funderade över hur vi hade kommit dit och så försökte en av dom hoppa över på fel ställe och vi hörde ett dunk och så var han borta, nere i 2 metershålet... Tur för honom att han var stark och att det fanns en liten pinne som han kunde klättra på, annars hade han inte kommit upp nånstans.
På vägen in till stan kollade vi i min grannes sopor, dom hade ställt ut jättemkt grejer. Stekpannor, bestick, pärmar och massa spännande grejer. På hemvägen gick vi och kollade och tog lite tidningar strax efter italienska ambassaden men när jag kollade utanför grannen var alla bra grejer borta. Nån annan hade varit där medan vi var och klättrade...

Haha, jag kom på att jag och My kommer med i tv. De var i Tubize och filmade och så var det en kille som läste en text om vad man kan göra när man bränt sig i solen och vi skulle stå bredvid och säga "aha!" och "åh!" Nånting med havregryn också.

La Grande Sophie ska spela på Centre Culturel de Woluwe St-Pièrre!

Hur går det med kaffet Ella? Har du lagom med blod i ditt koffeinomlopp?
Jo, Sara ringde mig imorse och undrade om 4 datum. Jag sa ja till 2. Det blir bra, jag behöver verkligen, verkligen pengarna! Så mkt att göra, så lite pengar. Så nästa lördag ska jag träffa Erik och Emil.

Nu ska jag kolla när Les monologues du vagin spelas och sen gå till parken med Kalle.


Kommentarer
Postat av: Vilsen Ilse

Älskling! Jag ska göra allt jag kan för att njuta varenda sekund tills vi ses igen. Du är så bra på att leva! Kärlek vännen. Kommer snart! Snart! Inte tillräckligt snart...men...nån gång :)

2006-09-06 @ 18:13:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback