ParagrafSlynan

Japp,det är bara att erkänna.Jag har blivit en riktig paragrafslyna!
Och det efter bara en månads umgänge med den stora,mastiga,röda som håller på i evigheter och hela tiden finns vid min sida,under min arm eller uppfläkt framför mig.Min relation med lagboken har blivit seriös.
Nu kan jag utan problem hänvisa till 4:1 § SkL(1972:207) och redogöra för just det lagrummets innehåll.
Den har också fått mig att börja slänga med ord och uttryck som "skäligen", "ond tro", "synnerliga skäl" och "utöva dödning".
Att sitta och tolka innebörden i ett ord i 30 minuter är heller inga problem och Karnov är guld värd!



När jag inte paragrafslynar runt så är jag på väg till ett feministmöte som börjar om en kvart.


Igår kväll satt jag och Angelica och drack vin.Vi skulle ha pluggat fastighetsrätt men det var så skönt att titta på hjärndöd tv så vi sket i det.



Jag gör framsteg på Corepasset.I tisdags kom jag ihåg att andas!



Oskar kommer imorgon och jag borde städa,åka till Ikea,laga sojaköttfärssås(det du fisgrisen!!!) och köpa en stavmixer så jag kan göra hummus!



Men nu är det dags att störta patriarkatet!


(tack för att du skickat min maskin baby!)


§§§§

Kommentarer
Postat av: babe, den modiga lilla grisen

ja jag hoppas verkligen du blir glad, för det är inte jag! jag har blåmärken på höften av lådan och ont ont i axlar o nacke efter att ha släpat den
ner från studion (4 våningar, 50 trappsteg, smal spiraltrappa)rue st-georges, rue de praeter, ch de waterloo och genom basculegallerian!
men sen undrar jag då, hur får du hem den från posten? för jag antar att du måste hämta den där?
det kan nog bli knepigt. 17 kg väger den också. (chèrie var lite tyngre än vi trodde...)

IKVÄLL RINGER JAG!! kärlek baby

2006-09-22 @ 15:58:36
Postat av: babe, den modiga lilla grisen

ja jag hoppas verkligen du blir glad, för det är inte jag! jag har blåmärken på höften av lådan och ont ont i axlar o nacke efter att ha släpat den
ner från studion (4 våningar, 50 trappsteg, smal spiraltrappa)rue st-georges, rue de praeter, ch de waterloo och genom basculegallerian!
men sen undrar jag då, hur får du hem den från posten? för jag antar att du måste hämta den där?
det kan nog bli knepigt. 17 kg väger den också. (chèrie var lite tyngre än vi trodde...)

IKVÄLL RINGER JAG!! kärlek baby

2006-09-22 @ 15:59:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback