Ella har en bra dag idag

Jahapp, så satt man hemma hos mor och far igen.Jag är ju här för att träffa min pappa efter hans paddeltur runt Sverige.(Svinösund-Haparanda i kajak,77 dagar)Men nu råkar det visst vara så att min pappa blivit kändis och alla verkar vilja umgås med honom och höra honom berätta om sina strapatser(och som min bror kalalr det för "sällskapsresan",för att hela pappas blogg är fylld av fakta om vilka han träffat och blivit bjuden på fika av).
Han var i tidningen igår(
http://www.vlt.se/artikelmall.asp?version=604797) och i radio idag.Så jag får väl vänta på min tur tills helgen eller nåt.

Jag har idag skrivit om 6 sidor på min rapport efter att hela hade försvunnit igår.Då grät jag av ilska tills jag ringde Lisen som peppade igång mig igen.
Jag vaknade på gott humör och var riktigt motiverad till ordbajseri idag.Hur kan man inte vara det när man tittade på en Bollywoodfilm kvällen innan?!Jag är seriöst helt frälst på Bollywood nu.Jag såg min första film igår och blev alldeles tagen av hur de helt av rutin bryter ut i dans och skönsång från att vara uppe i någon helt annan seriösare scen.Dessutom alla dessa färger,sensmoralen,"älska din familj" och konstant "änglasång"(samma melodi) i 3 ½ timme!
Det var ungefär som om man gjort en musikal av Sunset Beach där alla medverkande gick på droger.
Tur för mig och min rapport att SVT har indiskt Bollywoodtema heeela veckan!Missa inte kvällens film 22:30.

Jag älskar de här efterdyningarna som kommer veckan efter medeltidsveckan.Man går runt och känner sig lite nykär,trånande och fnittrande samtidigt som man bär på ett stort vemod att det är 51 veckor kvar till nästa Vecka.

men för i helvete Ilse!Din jävla chef verkar ju inte vara nåt att hänga i granen...fast det visste vi ju iofs redan...död åt Tengil!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback