I get around...

Beach Boys kanske man inte förknippar med hösten utan snarare sommaren.Men skitsamma för den glada effekten är ju den samma!

Idag har jag ägnat mig åt att göra så lite som möjligt vilket var väl behövligt.Jag bestämde mig kl 10 för att skolka från jobbet hela dagen.Började skolkandet i skogen genom att springa mig varm och svettig.Sen satt jag på msn och fick cred för att jag faktiskt skolkade.Annica vet alltid vad jag behöver höra!Tack!Dagen flöt sedan på...regnet kom.Jag kom på att jag måste köpa strumpbyxor till bröllopet imorrn.Så väldigt motsträvigt tog jag bussen ner till stan och köpte de jäklans kalasbyxorna,och en liten present åt mig själv...nämligen en ny mössa till hösten!Den är så fin och den gör mig så lycklig!Tack vare den gjorde det mig inget att stå i regnet och vänta på bussen hem.

Jag längtar verkligen efter hösten.Dels för att jag får använda mössa och tjocka strumpbyxor igen men även för att livet kommer igång igen.Föreläsningar,biblioteket,kaffe,öl och massa pluggande.Men det bästa av allt är ju att det är allt jag ska göra!Jag ska inte ägna mig åt något ideellt arbete alls.Inget Rädda Barnen,inget Röda Korset,ingen Antidiskrimineringsbyrå.Möjligtvis ett par utbildningar i Sthlm och Gbg av EU- kommissionen och FN.Men det är allt.Så jäkla skönt det ska bli med en paus från allt "rätt tänkande".Det finns alldeles för mycket kul att göra som volontär men som jag känner måste jag tänka över vilken inriktning jag ska ta i framtiden.Jag kan inte hoppa på alla roliga projekt,tyvärr.Så det ska jag tänka över i höst.Förhoppningsvis mår ens engagemang bra av att vila ett tag för att få nya krafter,för som det känns nu är jag spyfärdig på mina likabehandlingsplaner.

Ännu en sak som är bra med den här hösten är värmen från Micket.Det är väldans bra.
Jag funderar förresten seriöst på att flytta från Pumpan in till stan också...om jag får måla mina väggar oranga där.

Dags för middag med utbytesstudenterna.
image103MÖSSAN!!!!

Kommentarer
Postat av: lis

det later helt underbart! snart ska jag skriva om paris, har precis kommit hem och ätit nudlar. kärlek... aj.

2007-09-01 @ 21:16:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback