Lisen får äntligen semester!

hej älskade vänner,
jag är på tillfälligt besök hos min mor. Har bott på båten sen söndags kväll, gjorde som vanligt när jag kom till västerås - packade om och drog. Mamma hälsar tack för smset och hon hoppas att alla vilar ut ordentligt nu efter veckan. Hon var naturligtvis inte hemma när jag kom och i vanlig ordning hade jag ingen nyckel med mig och fick krypa in genom källarfönstret. Den här gången stod inte lådan där den brukar vilket resulterade i en halvt uppskrapad (redan solbränd) mage, ajaj. Sekunderna efter det att jag kravlat mig upp från källargolvet kom hon hem såklart...

Årets vecka vill jag sammanfatta med ett ord som jag nog aldrig använt om veckan förut, nämligen LAGOM. Det var så lagom! Och det är ett jättebra betyg, inte ett sådär tja, det var ju lagom, utan verkligen ett bra lagom! Jag hade som ni vet behövt lite mer tid att landa lite för att vara på topp men det kändes bra ändå för det mesta. Det var synd att vi bara hade veckan tillsammans och inte fick någon mer vanlig tid för varandra.

Nu orkar jag inte sitta och skriva så mycket för det är det enda jag gjort på båten, skrivit och läst och badat och solat och det har varit så himla skönt!  När jag kom dit i söndasg kväll regnade det och jag var så himla lycklig! Det gjorde inget att det regnade, det var vackert och det var inte kallt och jag badade i regnet och stod ute och kände vattendropparna spräckas mot min kropp och så kom lugnet. Jag kunde inte andas för kvävningsrisken men det har jag gjort sen. Gud vad jag har andast! Jag har levt varje andetag, följt känslan som skapas när luften dras in förbi läpparna, genom munnen och halsen , ner i bröstet och lungorna och ut igen.

Jag har inte haft min mobil för den glömde jag, vilket var superskönt och avstressande. Nu är jag i fullkomlig harmoni och jag är lycklig i livet! Nöjd med det gamla och ser fram emot det kommande.
Ska cykla tillbaka till båten nu och vara där ett par dar till. Sen ses vi i Västerås Ella och så kanske jag kommer till Gbg och om du åker till Bryssel Mix så kommer jag!

Det här är min drömsemester!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback