Reflektioner

Jag blev så rörd över att läsa ditt inlägg Mikaela.Vart var vi då?I söndags!Jag ville så gärna stanna och vara med dig,men ack.
Pratade med Mar tidigare som berättade om Korpen...vilken jäkla chock!Hoppas vi på Svante nu eller?

Veckan var fantastisk och alldeles alldeles underbar.Kvinnokollektivet drog ner på tempot för första gången i historien.Det kan förklara den fina formen(hmmn) man befinner sig i nu.
jag tror vi alla fann det skönt att festa lite lugnare och att aktivera oss mer på dagarna.I måndags var vi inte ens inne på Clem(förutom för att kissa).
I söndags gick vi ut jäkligt hårt,kanske för hårt.Men det var ju en av de bästa kvällarna så det var det värt!
Kollektivets nya boende kändes dessutom oslagbart när jag och Mix kom dit på lördagförmiddagen...det höll sig bra hela veckan men det skulle ha varit skönt med två sovrum.Men vilken bedrift att bo bäst av alla i år!Det var vi ta mig fan värda efter alla promenader och cykelturer i långklänning.

Jag är glad att jag åkte ner ett par dagar innan alla andra för att vara ensam och hänga med Mikaela.Tror inte att min energi hade varit lika bestående om jag hade kommit ner direkt till Veckan.

Våra band till varandra har förändrats under året.Det har varit ett utvecklingens år för hela Kvinnokollektivet...alla har gått upp i sitt och blivit mer stabila och självgående.Det var iaf det intrycket jag fick av oss.Därför var det nog riktigt bra att vi inte söp som svin konstant utan bara umgicks,drack kaffe,promenerade och hängde.
ja,och på tal om att promenera!Shit vad duktiga vi har varit!Inte alla som går upp kl 9 på morgonen och hurtar runt Visby!

Vad mera har jag funderat på...jo...alla runt omkring oss.All kärlek.Det är precis som nån i jauvet uttryckte det på deras 10års jubileum.Att det är så mycket kärlek på medeltidsveckan..inga slagsmål,inga problem,inga sura miner..bara massa kärlek!Det är så sant!
Familjen Grimm,bågskyttarna och Duon.Våra favoriter!Vad vore medeltidsveckan utan er?Jag kan inte ens tänka mig det.
Sparve blev riktigt bra.En frisk fläkt och ett bra tillskott på kollot.
Det blir nog många hederutnämningar från Kvinnokollektivet nästa år...


Dessutom Patrask och Poeta Magica!Vad vore medeltidsveckan utan underbar musik?!Jag är så glad att jag och Mix kom iväg på Patrasks konsert.Jag är mäkta imponerad av dem.

Ja,all denna kärlek...och vemod efter veckan.Jag längtar efter mix,lisen och ilse.Må vi träffas snart igen.

Ella i verkligheten slåss just nu med rapporten och känner sig självmordsbenägen.Men det som gjorde denna dag var en present i brevlådan innehållande en jättehårig lila hybridfågel med ett vykort där det stod "Määäh" och avslutades med "Puss och Kyss".

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback