sista dagarna...

De sista daganar har varit mycket bättre än vad jag trodde...
Lyckades få iväg Ella till båten, fast jag helst hade velat att hon sov här e hel vecka till =). Åkte ner till Tina på Lasaretter och hämtade en fungerande mobil, sen bar det av på utflykt med Duon! Vi satte kurs på Närsholmen, och i bilen diskuterades både det ena och det andra... mest sånt som jag hade missat i lördags... När vi sen kom fram till vårt "hemliga" ställe fick Johan öva upp sin färdighet i att öppna grindar, och sen var vi framme. Det var dock molnigt men väldigt mysigt iallafall. Efter att ha vandrat runt och pratat ännu en stund, styrde vi mot Skogen där vi drack kaffe med Elin innan vi tog oss tillbaka till stan igen där vi tog farväl.

Sen var det klänningen som gällde och på med skorna (sista kvällen som tur var - de börjar bli ganska skabbiga) sedan ner till Almedalen och Tobbepolarn och Tobbepolarns polare Dennis. Satt där nere och drack lite opch diskuterade om bla Ankor Wat, Gotland, Visby, Medeltisdveckan vs Stockholmveckan mm. Senare gick vi till Clematis och då var jag så kissnödig så att jag i princip rusade raka vägen in på toa, och ropade "öka takten, öka takten" i kön... eller nej... men jag kunde ha gjort.
Åh det var så mycket folk och det var sån stämning! Var var ni nånstans!?!? Hade gjort vad som helst för att ni skulle vart där med mig! Poeta och Patrask spelade, Grim var där, dock utan Mårten. Bågskyttarna var där, Jauvet sjöng och det blåstes eld.... jag och Tobbepolarn ägnade hela kvällen åt att fixa varandras backslick,  men han hade lite svårt att lära sig "hit, snap"
 Det var en riktig kväll på Clem helt enkelt. Och jag saknade er som fan.

Kvällen avslutades med en avtackning av Korpen, vilket gjorde många chockade, inte minst familjen Grim.  Korpen var helt rörd när alla tackade och hela Clem sjöng för honom.

Efteråt blev det hamburgare med Grimmarna, där största samtalsämnet var Korpen och att veckan var slut. Sedan bar det av upp för backen, för att sen seäga hej då utanför Boheme. Sorgligt sorgligt. Hela vägen hem var jag helt deprimerade och mådde dessutom dåligt. skyller det på hamburgaren, men det kanske var all öl... vad vet jag.
Väl hemma 04.30 var jag rejält slut, och hade skavsår på hela fötterna.

dagen efter sov jag som ens tock till halv ett sen gick jag ner på stan för att träffa Tobbepolarn och tobbepolarns polare Dennis i Almedalen. Shit vad varmt det var!! Skönare när man satt närmare havet för då fläktade det lite. Efter att ha suttit på bänken och tomglott och pratat lite gick vi upp ochåt på Max och sen (ÄNTLIGEN!!) åkte vi det blå-gula tåget! Äntligen hittade jag någon som kunde tänka sig att åkatåget med mig, tusan var glad jag var. Dock var tåget inte så jäkla spännande o lärorikt som jag trott. Bulle.
jaja, sen var det ner till båten och säga hej då till dom och Roland och RTP och sen hem och däcka i min soffa och käka chips... =)

Skönt att alla inte åkte på en gång, utan att det blev lite utdraget. Men nu är det verkligen tomt och öde. Kan ni inte komma tillbaka? =)

Vilke fina bilder förresten, måste säga att i våra klänningar, då är det få som slår oss då!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback