En sån där dag idag

Det är alltid lika rogivande att skriva här när man är på dåligt humör.Och det är jag idag.Inte på ett argt humör utan snarare väldigt trött,less och lite smått uppgiven.Tenta på fredag igen.Den här kursen har varit jättetuff och har verkligen krävt heltid och övertid för att hinna med allt.Nu har vi till slut fått tid till att tentaplugga,men nu har man noll motivation och ork kvar.Jag repeterar all jäkla tortyr,regionala MR-system och rättigheter.Men gud,det är så tjatigt och det tar aldrig slut.Jag trodde att mänskliga rättigheter skulle vara det roligaste jag skulle läsa men nja.Det får nog bli mer folkrätt för mig,det är så mycket mer spännande.Inte för att MR inte är spännande,men det är nåt som saknas...utmaningen?

Hela hösten har varit tuff och lång och vi har gått och tänk att "det kan inte bli värre än så här".Men så börjar nästa kurs(eller nästa vecka bara) och det blir värre.Vi tänkte detsamma nu.Efter tentan på fredag blir det ju lite lugnare,men så uppmärksammade brudarna mig idag om att nästa vecka när den andra kursen i MR börjar blir det ännu värre.Yay!Men sen är det jul,då ska vi bara skriva uppsats och jag ska ligga hemma i soffan hos min mamma och pappa.

Men det som motiverar mig är väl viljan att förändra och förbättra.Två av mina käraste vänner ska/har gett sig ut i världen.Erika kom med i läkare utan gränser så nu ska hon ut som barnmorska någonstans i världen.Hon gör mig så stolt.
Sen har vi ju Fialotta som för tillfället sitter i husarrest på Kuba och väntar på utvisning.Allt för att hon var med i en fredlig demonstration för demokrati.
Sånt gör mig motiverad.

Imorrn kommer IlseMarie,äntligen älskling!Och i helgen ska jag göra nåt riktigt kul,vet bara inte vad än.Det lutar dock mot en fylla på fredagkväll.Sen ska jag tvinga micket att göra julgodis med mig.Och visste ni att Bingolottos programledare har bott här på Grankotten?Häftigt värre!Och snart är det kärlek och semster i Paris och sen ska jag till Göteborg på antidiskrimineringseminarium i januari och sen är det ju praktiskt taget sommar igen!
Så det är ju lugnt.Allt är lugnt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback