Lisens gamla och nya år

Kära systrar..
Klockan är 23.24 på nyårsafton.
Jag sitter i mammas soffa i Kolbäck och tänker inte flytta mig förrän nästa år eller möjligtvis gå ut på trappen framåt tolvslaget för att kika på fyrverkerierna. Jag är otroligt glad över 2007 som varit ett helt fantastiskt år. Det började bra med uppbrott från ett mindre lyckat förhållande. Det var ett händelserikt år med mycket kalas, många fina, coola, bra, inspirerande och öppna människor i många mer eller mindre coola och häftiga städer och länder.
Efter avslutat förhållande i januari började relationsanarkin. Ett ämne som varit på tapeten under hela året. Det var perfekt då, jag hade min sexuella frihet, (hann med ett 3 veckors monogamt förhållande också) och träffade jättefina  (eh och jättekonstiga) tjejer. Jag hade en stor och varierad umgängeskrets och en liten kärntrupp såklart och det här året har jag fått så otroligt mycket kärlek, det är så vackert och jag blir så glad av att tänka på alla fina människor som man vet finns nånstans därute och som man delat upplevelser med.
Nu i våras hann jag bli klar med Bryssel och när jag lämnade staden i september kunde jag vara glad för det som varit men utan att känna att det var något jag missat.
Våren gick så snabbt, det var Bitchy Butch och sen helt plötsligt var det nästa! Och sen var det sommar och festival och sen hade jag flyttat ut ur studio 80 och sommaren gick som på räls, det var fint att tillbringa en vecka med kvinnokollektivet men ännu skönare att få 3 ensamma dagar isolerad på båten.

I slutet på augusti åkte jag ner till Bryssel för sista rycket och det var trosshow i Paris och sista partyt i Bryssel var helt galet bra och alla var där och jag grät när jag gick hem ensam, full och överväldigad av all kärlek jag har omkring mig.

Sen började ett riktigt äventyr!
Jag och Bella liftade runt i 2 månader. 3147 km liftade vi (minst). Bryssel-Köln-Berlin-Frankfurt-Dijon-Lyon-Montpellier-Toulouse-runt lite omkring Toulouse-Castres-Barcelona.
Vilken resa. Alla människor vi träffat, alla städer vi sett, så otroligt många intryck och så mycket inspiration. Helt galet och alldeles alldeles underbart! Jag var inte alls sugen på att åka tillbaka till Sverige och tänkte "bättre ett skitjobb i Barcelona än ett skitjobb i Sverige" och började sälja trosor per telefon i Barcelona.
Och tur var väl det för efter ett par veckor hände det bästa på hela året; jag träffade Ellie!
För er som missat det så har jag alltså träffat min drömtjej. Ingen mer relationsanarki, jag vill bara vara med henne och det tills jag dör. Jag träffade henne för 6 veckor sedan och snart ska vi flytta ihop. Jag brukade ogilla alla klichéer om kärleken men nu sitter jag själv där i klichéträsket och jag älskar det!
Det är definitivt det bästa med det här året och det innebär att jag kommer att börja nästa år som sambo i Barcelona, studerandes franska på distans. Jag har höga förväntningar och önskningar om 2008 och jag kommer att göra allt för att de ska slå in.

2007 har varit ett fantastiskt år för mig och jag hoppas att alla ni är lika nöjda med detta år. Jag avslutar med ett citat som är väl använt inom kvinnokollektivet;
"Skål för rösten, skål för brösten, skål för den kommande hösten!"

Gott Nytt År mina kära vänner och God Fortsättning,
må det kommande året bära många fina överraskningar i sin bäver
(och må vi hitta en till sommaren)



Det bästa med 2007;

image120

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback