On das kobbe

Här på ön är det ingen snö men julstämning ändå.
Har haft en jul precis som alla andra men ändå bättre på nåt sätt, åkt fram o tillbaka mellan Skogen och City, gjort julgodis med familj o vänner. VIlket gav upphov till många skratt och en del nya citat =). Julstress, julhandel, borttappad i vimmlet, upphittad, borttappad, förvirrad.....
Julstädning, julstress, slagmål om tomtarna, MEN jag o mina syskon lyckades dock klä granen utan att slå ihjäl nån (Gustav) och gräääni blev faktiskt riktigt fin.

Nöjd med julen so far, fick det mesta jag ville ha och folket var nöjda med mina klappar. Har stressat för att få träffa alla på julafton men det var det värt. Åkte från min mormor fem i tre, anlände till min pappas släkt kvart över, sladdade in på vardagsrumsgolvet och parkerade mig där. Hälsandet och övriga formaliteter fick vänta, är det tradition så är det. (även om det i vårt fall innebär att "barnen", yngsta 14 år, skrattar inna skämten, sjunger med i sångerna och så vidare.)

Idag ska det firas med nästa släkt... sen äntligen ska jag få se Tina, Meis och övriga numera fastlandskossor! YES! Sen blir det utgång o det blir ju alltd vad det blir.

Lisen! kom o hälsa på mig mellan den 9-18 januari, då är tanten borta!! Erica kommer nog o hälsar påmig den 11-13 eller nåt, men ju fler desto bättre!

GOD JUL O GOTT NYTT ÅR
Veckan kommer närmare o närmare......


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback