Rosévin och dagboken

kära dagbok.

ikväll har jag suttit själv i pumpan och druckit ett glas rosévin och skrivit av mig igen.

Veckan har sannerligen bestått av nån slags inre kaos men som helt klart räddades upp av att skriva i den fina boken jag fick på medeltidsveckan.

Fast ändå måste jag säga att det har varit mysigt.Jag och fia skulle plugga i onsdags på Märtas,men istället satt vi och pratade i 4 timmar och åt blåbärspaj.
Pastabaren på kvällen var annorlunda från alla de andra kvällarna,dels för att de hade Liberala Studenter-möte och dels för att mitt huvud kändes fucked up när jag gick därifrån av diverse orsaker.men jag lyckades iaf skriva en bifallande dom över ett par kilkennys.

Sen kom Björne,all the way from Bruxelles(eller snarare Sunne),vilket var oerhört trevligt.vi hade det fint och var nostalgiska, men inte för mycket,bara alldeles precis lagom :)det finns så mycket att prata om efter att knappt ha setts på ca 7 månader.

När han åkte ner till Oskar så invaderades Pumpan av mina darlings,så då spelade vi TP och drack rött vin,rosévin och martini.
Finare människor får man faktiskt leta efter.

Idag har jag fått en klänning,en väska och två kastruller.(och nej, jag hittade de inte i en container)

Jag har förresten en plan,eller flera:
-Campushälsan
-Göra Märtas till stammisstället nr 1
-åka på semester till bunkern med Ilse
-säga åt er att jag inte är en dumpstation men gärna en vän
-planera in resa till Rumänien
...och om jag nu blir alkoholist på kuppen så ska jag fan bli det på rosévin bara för att det är så häftigt!

it's so involved being me
/Elsy-baby,ÄllaÄlskling,Ellabella

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback