Kulturella ella

Ont i vaderna och fötterna!Vi har gått och stått heeeela helgen verkligen,men det har varit riktigt trevligt hela tiden.
I fredags var jag och Micke i Hova på medeltidsmarknad.Det var kul men kan inte påstå att jag blev imponerad av utbudet direkt.
Men jag tror en viss grabb blev såld på medeltiden,vilket gjorde mig superglad!

Sen kom annica och vi har lyxat oss med restaurangbesök,godis,fikande,lite shopping,öl och vin.Idag var vi till och med kulturella.Först var vi på en utställning på länsmuseet,det var okej.Många fina visdomsord men konsten?njaaa...höjdpunkten var slottsvandringen.Faktiskt intressant att höra dess historia även fast det bara var Karl den 9e som fastnade i min hjärna,tillsammans med Jean Baptiste Bernadotte och häxbränningen.Nicolaikyrkan har uppenbarligen används till ganska varierande aktiviteter genom åren.Både krönt kungar och dömt häxor.
Men något som störde mig var att landshövdingen hade lagt beslag på den (uppenbarligen) fina delen av slotten så det fick man inte se.

Vi lekte detektiver hela lördagen då vi misstänkte olaga inneboende hos grannen,så vi tejpade dörren och ringde trygghetsjouren.Men kom sen fram till att hon bara glömt lampan på...slutet gott, allting gott.

Imorrn blir det Naturens hus med bad.På tisdag Konsthallen och utställning på slottet.
Utflykter is the shit!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback