Veckan tog slut

Jahapp,så nu har jag "sommarlov" och är klar med mitt första år.Ångestingivande efter denna tuffa vecka.Jag och josefin har suttit här hemma och ordbajsat ut strax över 3000 ord om kommunens roll som arbetsgivare och offentlig verksamhet i jämställdhetsarbetet.Det känns så där.Inte direkt bra.För höga krav och för lite information.Vi bara skrev och skrev och skrev.Hällde i oss kaffe och lyssnade på Phil Collins "you can't hurry love".
Fattar inte hur det här kan kallas "hemtenta" när det handlar om att skriva en b-uppsats på 3 dagar?!
Åh jag är trött,trött,trött.

Veckans ordbajseri:
-jämställdhet
-jämställdhetsarbete
-hörnsten
-av vikt
-tyngd
-roll
-staten
-aktivt och målinriktat
-viktigt
-normativt beteende
-jämställdhetsreformer
.....jag hatar de orden,vi har använt dem på alla möjliga sätt om och om igen!


Somnade till regina spektor mitt på dan och vaknade av pipande msn-ljud.

Det har liksom inte slagit mig än att jag är klar.Det kanske kommer på måndag när mitt kontorsarbete börjar..hahaha.Jag ska börja jobba på kontor,vilken grej!Eget skrivbord och egen dator!

Näe,men måste väl säga att jag är förbannat nöjd med min insats i år.Jag har klarat allt och är 3 poäng ifrån att få VG på hela året...och jag vet,jag är så jävla lat att jag inte orkar fixa det.

Tjejgruppen är också slut,det värmde i hjärtat när jag läste vad de har tyckt om gruppen.Hur bra vi har varit som ledare och att vi har "påverkat" dem åt rätt håll.Jag kommer sakna tjejerna..men jag brukar ju alltid springa in i dem när jag är full!:)

Jag ska födelsedagskalas på tisdag och ingen av er kommer...screw you guys!Haha nej då..jag blir nog full och glad ändå...framför allt blir jag ju oskuld igen.

Om en timme ska vi i gänget på indisk restaurang och skåla för vår grymma prestation under året...vi ska även vinka av josse och domingos som åker hem i 3 hela månader.De har utsett mig till blomvakt över 6 krukväxter.Så Pumpan ser nu ut som en djungel.Ganska mysigt.
    Annars i helgen ska jag läsa lite proppar inför praktiken,gå på 25årsfest och åka hem till mamma och brorsan för att få prinsesstårta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback