En sista vecka

Nu är det fyra dagar kvar,sen är jag klar med mitt första år.Om 4 år kan jag kalla mig jurist.Inte illa!

Men den kommande veckan känns väl ganska själadödande.Hemtenta/Rättsutredning på 3000-3500 ord.Inlämning fredag kl 12.
Jag och Josefin började idag,vi ska skriva om kommunala arbetsgivares ansvar att aktivt främja jämställdhet i arbetslivet.
Det känns jävligt kul att skriva om jämställdhet,de andra ämnenena vi fick välja emellan hade känts mycket tyngre..typ definera rättsstaten osv.
Så nu har jag varit på ÖB och laddat upp med blåbärsmuffins för veckan:)

Underbart härligt med medeltid i helgen!Men jag måste ha krympt på alla ledder.Även längden.Klänningen var konstigt stor.
Vi lyssnade på Patrask(och jag fick sån lust att dansa),åt taffel,köpte bjällror och annat fint.Nästa helg är det medeltid och då kommer inga mindre än våra favoriter; Jauvet!Wohooo!!
Dessutom träffade vi snickarJocke och hans döttrar på marknaden.De andra bågskyttarna var i Ockelbo.

Oh well,ska kika lite i kommunallagen nu.Önska oss lycka till med sista veckan.Sen,sen jävlar är det sommarlov!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback