Attention! Attention!

Ett intermeddelande till kvinnokollektivet

Det har kommit till min kännedom att året börjar lida mot sitt slut och sommaren kommer närmare igen.
Därför vill jag att vi bringar klarhet i hur vi ska ha det till Veckan.
Det är VIKTIGT att vi bestämmer oss INNAN det nya året börjar.

Huvudfrågan är självklart; Vilka medlemmar av kollektivet har för avsikt att deltaga?

♥ Sedan kommer vi till det mest primära när vi väl bestämt oss för att åka; Hur ska vi bo?

♥ Vi är där, vi bor bra, men hur ska vi spendara våran tid?

Personligen vill jag åka ner, men på villkor att det blir annorlunda.
Jag ska bo bra, och är beredd att betala för det. Innanför murarna eller väldigt nära,
gärna med eget sovrum (antagligen ett lite högt krav).

Jag vill göra lite mer av min tid än att jäsa på strandpromenaden och bli full på clema om kvällen.
Jag har önskemål om att se lite mer av gotland än visby, medeltidsveckan pågår ju inte bara inne i stan.
Och jag vill åka ut på andra utflykter, sola och bada, picknicka och kanske en vandring med våra nyfunna vänner. Med detta vill jag självklart inte utesluta vindrickande och krogbesök, men vi kan ju ta göra slag i saken och gå till Bittra Bävern kanske?

Så hur vill Ni ha det!?

De vi hyrde av förra året kommer höra av sig i januari angående lägenheten...är vi fler än förra året måste vi hitta nåt annat! (folk går ju och stadgar sig)

Väntar besked.

Kärlighed!





Kommentarer
Postat av: lisen

jag betalar sa lite som mojligt for sa mkt kvalitetstid som mojligt = inte sa mkt sprit och mer promenader och mys. kommer till svea 22 dec, vilka ar i svea i jul och var kan jag traffa er?

2007-11-26 @ 23:34:23
Postat av: lisen

jag betalar sa lite som mojligt for sa mkt kvalitetstid som mojligt = inte sa mkt sprit och mer promenader och mys. kommer till svea 22 dec, vilka ar i svea i jul och var kan jag traffa er?

2007-11-26 @ 23:34:33
Postat av: Maxad Gute

Kommer inte alla fran kollektivet sa strejkar jag bara sa ni vet.
Jag kommer. Jag vill ocksa bo bra och nara; aven om ekonomin inte tillater lyx. Aktiviteterna instammer jag med, redan i slutet av forra Veckan satt vi ju och planerade in att vara mer aktiva kommande Vecka. Garna picknick och utflykt med upphittade vanner. Rodluvan Johan var valdigt duktig som grindpojke =)
Skulle nagon forresten ta med sig bil? Min bil saljs troligen under varen.
Har inte han vi hyrde av fler lagenheter? Eller kanner nagon? i min bekantsskapskrets ar andelen lagenhetsuthyrare fosvinnande liten tyvarr, men kan alltid kolla runt.

2007-11-27 @ 14:13:12
Postat av: Rödluvan

Givetvis ställer jag mig även i år till förfogande, exempelvis som grindpojke, dryckesbroder, mandolinspelare, sexslav eller bara rödluva.

Henrik tjatar redan om att det får bli två veckor på Gotland nästa år.
Kanske, kanske, även om en vecka ofta räcker för att känna sig som en till större delen uppäten chokladtomte - men jag har inte sett alla raukarna än, och nog finns ytterligare grindar att öppna, smultronställen att skövla och vesuviopizzor att äta.

2007-12-03 @ 16:59:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback