Tant Eva och Prinsessan Ilse

Det är fel att kalla Eva för tant...Eva är som en faster, eller kanske mer som en sån gammaldags faster, som mammas Moster Ingrid tänker jag mig. Som en tant, men ingen riktig tant, kanske lite för duglig för att kvalicera sig till tant, eller för "ung". Som en släkting fast ändå inte. Det vore praktiskt om hon var min gudmor, men det tyckte inte morsan jag behövde nån. Vi kanske kan kalla henne för Tant ändå?
Hon är en sån som bor på landet och har ALLT. Och man får lov att smyga runt i hennes garderober och lådor och hittar man nåt man gillar så får man det, eller åtminstone får man låna på obestämd tid. Hon har tyger och skinn, böker, smycken, leksaker, prylar, kläder och en halv lada full i möbler. Och det är inte mycket som är skit, det mesta är riktigt fina grejer, men i varierande stil.
Idag kom Eva och mammsen på besök till staden. Och gissa om inte Eva hade "städat" i sina gömmor och hittat en bok inköpt som julklapp år 1933, boken om Prinsessan Ilse. Denna fick jag i present och dessutom besitter hon sådana kvaliteer att hon klackat om mina skor som jag hittat efter att ha letat i över två år. Otroligt. Vilken dag. Hoppas den fortsätter så här! Nu väntar jag bara på att Sparven ska komma hem så jag får lite kärlek innan det är dags att åka till jobbet.

Grattis Ella Liebling till folkrätten!

Grekiska köttbullar eller korvstroganoff?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback