Samhället gör oss dumma i huvudet!

Nu har jag haft ett flertal dåliga dagar i följd. Men det är väl inget att vara bitter över. Vad som däremot gjorde mig ganska irriterad var uppstarten på min kurs i naturvetenskap b.
Självklart ska jag dela med mig!
Uppstart pyh!
Åkte dit, blev instoppad i ett klassrum, tilldelad två kompendier och schema för kursen, sedan berättade två lärare vad som stod i kompendierna...jag förutsätter att alla som ska plugga på gymnasienivå är läskunniga, så varför i helvete kunde dom inte skicka hem dessa papper istället!? Och schemat då, jo, det hade man behövt förklarat, för det var nämligen gjort för de som började i augusti. Men det fick man mer eller mindre lista ut själv...hoppas att nån kan berätta nåt matnyttigt för mig vid nästa lektions tillfälle. Och nästa lektions tillfälle fick jag också lista ut själv när det var, det hade dom ju kunnat skriva lite tydligare, eller berättat när det är.
Så var det ju så att jag har valt en flex-kurs, eftersom jag har för avsikt att jobba. Men hur flexigt är det när lektionerna alltid ligger på samma dag och samma tid!? Inte så flexigt som det stod i ansökningspapprena.

Och så tillkommer alla dessa polacker. Jag ska nog ta och plugga lite ryska så att jag vet om dom har nån koll.
För visst kan polacker ryska ungefär som vi kan engelska?


Världen väntar på oss!




Kommentarer
Postat av: Rödluvan

Samhället, ja. Det finns nog inget mer fördummande. Tycker om rubriken, men inte att kursen är uselt upplagd.
Ryska för polacker skulle jag säga är ungefär som för oss att prata med en full dansk.

2007-10-20 @ 04:32:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback