om en katt

Jag har lite svårt att blogga när jag inte är arg eller uppröd, trött eller ledsen.
Idag är jag allt av ovan nämnda.

Vår lilla Pernod är kastrerad, och alldeles svullen, kanske måste ta henne till veterinären igen.
Men hon är fantastiskt fin i tratt :D
Och väldigt kelen och söt och rar och mild!

Känner idag för att bara lägga mig på soffan och svulla i mig en balja chips eller nåt.
Men jag ska låta bli.
Kanske inte blir någon långpromenad som jag föresatt mig, men jag ska nog ta och städa lite.
Det är bara det att det är lite trist att städa här, för det blir aldrig rent, kan nog till viss del skylla det på katten.
Men det är lägenheten också, trivs och tycker den är mysig, men det blir aldrig rent!
Därför måste vi få Sparven att inse hur mysigt det är på "orienten" (kan man säga så?)
Massa färglada tyger, lite murrigt, ljuslyktor och kuddar, kuddar, kuddar!

Tänk om man fick massa pengar att bara fixa sitt hem för, köpa massa shyssta möbler - som matchar,
tapetsera om och pynta! Tror faktiskt att det skulle vara rätt trivsamt med draperier när allt kommer omkring :P
Fast det är klart...vi skulle ha en katt hängandes i dom för jämnan...odresserad kattuschling.

Fast det är klart hon är väldigt kelen och söt och rar och mild!

/IlseM i ett sorts argt tillstånd.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback