lou and lou and lou and lou. a monkey needs to dance and so do you

jag känner ett starkt behov av att blogga mera.

"how many times do i have to tell you it's perfectly fine to dance around naked when you're all by yourself" -johnossi

igår åkte jag och henrik till arlanda och hämtade upp MIIIIX och så åkte vi hem och åt pannkakor och pratade och pratade och det var så himla fint att få somna bredvid henne!
och sen vaknade vi och klockan va åtta och dags att gå upp. sen sa vi hejdå och god jul vid båtbussen och så gick jag en sväng på stan innan kulturhuset öppnade.
så satt jag i läsesalen och läste faktiskt en skoltext mellan alla konsttidningar. sen gick  jag ner till Lava och ljudverkstan när de öppnade. sprang in i calle som är producent för tv-redaktionen som jag ska jobba på.
sen gjorde jag lite musik det var härligt och väldigt avkopplande. sen sprang jag upp till läsesalen igen och tänkte att jag kan ju köpa en bok på utförsäljningen och ge till min mamma i julklapp och så kan jag spela in när jag läser lite högt. och så flörtade bibliotekarien med mig. eller hon körde flat-testet i alla fall "gillar du edith södergran?". sen köpte jag en bok som skulle vara fin och handla om mor-dotter relation. sprang ner igen och tänkte läsa lite ur den och spela in. men så såg jag att den handlade om en mamma som skulle föda sin dotters barn och då kändes det lite creepy så jag lämnade den på lava och läste in en dikt istället som min mamma ska få på mp3.
hon verkar ganska känslig för tillfället. jag skrev att jag kommer hem på tisdag och att det ska bli mysigt och då svarade hon "okej men myset är inte något man beställer utan något man skapar eller hur". lite hårt tycker jag så jag skrev tillbaka att jag vet och att vi kanske ska prata när jag kommer hem.

sen så åkte jag hem och åt nudlar och ratatouille och så åkte jag hem till susanne som flyttat in i sin fina etta vid mariatorget och fikade och hade det bra. sen åkte jag hem och nu har jag ätit mer nudlar och ratatouille och dansat lite framför spegeln och lyssnar på johnossi och M83 och är glad att jag och henrik är kompisar och vill bara blogga mera.

skönt, lite som terapi det här att blogga. det ska bli skönt att träffa ella på tisdag och imorgon får jag prata med pappa och birgitta. sen ska jag ta itu med mamma. igen. herregud. jag vill inte ha mer drama nu, jag vill ju bara ha tråkigt!
men först ska jag julstäda, packa, gå på möte på Lava och sen tar jag tåget hemåt!

JUL and JUL and JUL and JUL a monkey needs to dance and so do you

ut på tur aldrig sur (på norska) är mitt bästa citat just nu. det är reklam på spotify (mitt nya bästa musikprogram)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback