Temaveckor

Nej, det är lite dåligt drag här. SÅ vad tycker ni om idén att införa temaveckor? Vi väljer ett tema per vecka och så måste man skriva nåt om det temat. Vad som helst. Temat kan va vinter och då kan man skriva; jag hatar vintern. KLART!
Bara för att få igång bloggen igen. Som ett gammalt förhållande som behöver en nytändning ;)

Jag kan börja. Veckans tema är MUSKLER, här kommer mitt inlägg:

Jag gillar mina muskler, har nog aldrig haft så stora armmuskler som nu. Antagligen för att jag burit omkring på Melissa 2 år (kusinbarn) i ett par dagar.

Jag har haft en sån jäkla sjuk helg. Allting samtidigt. Såklart.

Bella va här i fredags och vi gick ut på gayklubb med en kompis från Barcelona som va här över helgen. I lördags va jag barnvakt en sväng på kvällen, sen tänkte jag ha lugn kväll men så blev det utgång med kompisen från Barcelona igen. Och tur va väl det för vi va på världens roligaste klubb!! Idyll, det va galet kul och hur bra som helst, synd att de stängde kl 1 dock..
Men det va okej det också för jag gick hem med en tjej. Oväntat eftersom jag inte visste själv att jag va redo efter Ellie.
Kl 06 på morgonen var jag tvungen att ta metron hem till min kusin för jag skulle va barnvakt igen på morgonen. Kommer dit, har knappt sovit, inte ätit, bara tagit en cigg, halvt bakis... Madde (kusinen) tycker det är skitkul och säger hejdå ha så kul och en halvtimme senare vaknar Melissa och så började barnvaktandet. Härligt. Sen fick jag veta att en kompis har känslor för mig. Också oväntat. Skit också. Sen va jag på skansen och på julmarknad med en sovande Melissa i famnen. Åt såklart dåligt också så jag va helt slut och däckade söndag. Måndag, skola,  ny kurs, massa plugg. Sen får jag veta att en kille från Västerås dog i fredags. Fan också.
Då skrev Ellie och frågade hur det va med mig. Och jag skrev att jag var tacksam att hon hade varit stark nog att säga ifrån när vårt förhållande gick åt skogen för jag såg det inte och hade antagligen klamrat mig fast vid det destruktiva förhållandet om hon inte visat på vad som hände.
Men då ignorerade hon mig och jag blir asförbannad, hög på tårar, alvedon, koffein, för lite sömn, dåligt med mat och allmänt konstig helg och skickar ett konstigt argt meddelande till henne. Hon svarar att vi inte ska ha kontakt. Jag svarar igår att vissa saker jag skrev va förhastade, vi kan väl va vänner typ och föklarade varför jag blivit så arg.
Hon ignorerar mig fortfarande men det känns okej.

På fredag ska jag träffa tjejen jag gick hem med och på tisdag har jag möjligtvis en annan dejt.

Jag och kompisen som har känslor för mig har pratat mkt så vi ska nog reda ut det och kunna va vänner.

Sen har jag gråtit jävligt mycket, pratat med mamma för första gången på hundra år och varit mkt i skolan och läst spännande saker. Men jag är ändå utmattad efter en helt sjukt jobbig helg och somnade i bibblan idag.
Nu har jag precis kommit hem från min kvällskurs och undrar om jag kanske inte måste prioritera bort lite aktiviteter.
En sak är säker iaf. Jag vill ha en familj.
Jag vill inte bo själv längre. Jag vill ha kollektiv. Ingen flickvän. Bara dans och casual sex och bra vänner. Sen vill jag träffa min kusin mer. Min extrafamilj. Madde 30, Markus 12 och Melissa 2.
Mer familj, vänner och närhet och mindre övriga aktiviteter i vardagen alltså.

Men det får bli till våren, nu ska jag plugga och göra reklamfilm och musik och dansa och dejta och pluggapluggaplugga. Det är härligt det med :)

Och träna med mina hantlar såklart så mina armmuskler kan bli ännu större och kanske tom imponerande för andra än mig själv :) Fast det viktigaste är att jag ska kunna hoppa upp på fötter från golvet med ryggen mot marken. Ni vet som att hoppa upp i brygga. Det är mitt nästa mål. För nu kan jag stå på huvet.


Glöm inte att skriva om muskler nu. Annars blir jag besviken. Nästa vecka är det Ellas tur att bestämma tema.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback