Carrer Sant Pau 40, 08001 Barcelona

den här lägenheten är helt galen...

jag och Ellie bor i ett litet rum med balkong, det är alltid stökigt, jag har min arbetsplats på nattduksbordet och Ellie har sin i en av hyllorna i bokhyllan och vi röker i sängen.

sen har vi Vicente, hyresvärden från Argentina, som bor i ett rum bredvid oss. Han lyckas alltid knacka på när vi har sex, vilket gör att han tror att vi har sex hela tiden.. Han är inte hemma så mycket för han reser omkring och marknadsför Bacardi. Han är nog den mest normala personen i lägenheten.

Daniel från Brasilien bor också bredvid mig och Ellie. Han röker gräs hela dagarna och spelar gitarr och har djupa diskussioner med sina kompisar. Han är jättegullig och är tillsammans med en svensk tjej som jag jobbade med på transcom förut. Han är också ganska normal..

okej, sen är det Cristiano som också är från Brasilien och bög. Han inkluderar ordet culo (röv) i alla meningar han säger. Han jobbar 11h per dag och festar på nätterna. Han är jättegullig men högljudd. Inatt hade han ett fötroligt samtal med mig om hur fina jag och Ellie är tillsammans... och att han och jag tycker om och förstår varandra så bra fast vi inte kan prata så mycket.

Mimi är från Italien och i början trodde jag att han pratade spanska men egentligen pratar han mest italienska. Han dealar och får bo gratis i lägenheten eftersom han blev lurad på 3 månadshyror av en kille som stack med pengarna och lämnade en påse bajs i hans rum. Han går alltid ut i vardagsrummet när han vaknar (eftermiddag) och sätter på tv'n och sen stänger han in sig på rummet. Det enda han pratar med mig om är båten han jobbade på i Italien, han visar tom bilder på vilken mat de serverade (det är inte ens han som lagar den...)

Ines är från Argentina. Varje natt när jag och Ellie ska lägga oss kommer Ines hem precis när vi håller på att somna. Vi hör henne redan på gatan och sen kommer hon in och skrattar och skriker och no way att vi kan sova... det slår aldrig fel, oavsett när vi försöker... Men jag gillar henne, hon är snygg och rolig fast vi kan inte prata så mycket med varandra men Cristiano säger att hon gillar mig.

Constantino är också från Brasilien. Han är ~40 och jobbar som mänsklig staty på La Rambla. Han är mest på sitt rum och röker när han inte är på ramblan. Ibland kommer han ut i vardagsrummet och berättar lite historier. Funnyfun!

och så Victor och Andreas då som delar rum och röker jättemycket och det finns inget fönster så när man öppnar deras dörr kommer ett moln av rök... myspys.

Önskar jag kunde beskriva bättre hur det är men man måste nog uppleva det för att förstå. Det är som en squat. Det är alltid massa folk här, vilket är kul för det mesta förutom när man ska duscha och det ligger cigarrettfimpar i handfatet och det stinker rök på hela toan.

Varje dag är en festdag här. Alltid nån som dricker lite öl, röker, hänger omkring med kompisar...

Ines och Mimi har seriösa städproblem. De städar jämt. Vilket är bra eftersom det är de som skitar ner mest. Speciellt Mimi som alltid går och sopar eller torkar...  Önskar jag hade ett foto på oss allihopa.. ojoj.

Jag gillar la casa jättemycket förutom när man behöver sova eller plugga... nu ska jag äta pizza och sen försöka somna innan de andra kommer igång, just nu är de lugna och kollar på tv...

skriv skriv skriv! skriv här eller skicka ett kärleksbrev, det är min adress i rubriken

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback