det ljuva livet i england

Förra onsdan tidigt på morgonen packade jag och Ellie ihop våra saker och smet ifrån lägenheten för att slippa betala hyran. Vi hängde hos en kompis till planet gick på eftermiddagen och på kvällen kom vi fram till Ellies mamma och plastpappa utanför Brighton. Det var underbart att gå och lägga sig i tystnad och att vakna upp till tystnad. Härligt att tvätta kläderna och att de faktiskt blev rena. Härligt att gå nerför gatan och titta på havet utan att det var en massa turister i vägen.
På torsdagen gick vi ut i Brighton, det är verkligen en gaystad! Gayställen och gaypar överallt, inga män som ropar efter en på gatan. Härligt.. Jag gillar Brighton, det är vackert och lugnt och det finns hur mycket veganställen som helst :)
I fredags hälsade vi på Ellies farmor och i lördags var vi på festival i Brighton med Ellies kompisar, det var kul, vi var ute i 10 timmar och kollade på band och gick omkring.
I söndags åkte vi till London och gick ut med hennes kompisar där och i måndags åkte vi hem till Ellies bror (nu har jag träffat hela hennes familj) och sen åkte vi hem till Filippa, en kompis till mig som jag träffade i Bryssel. Hos Filippa åt vi jordgubbar och glass och sen skulle vi ta tåget tillbaka till Brighton... men vi missade två stycken, klantiga och sega som vi är... När vi väl kom hem igen spydde jag hela natten pga matförgiftning (antagligen)... Så igår tog vi det lugnt och tittade på film och idag har vi varit inne i Brighton igen..

Det är så himla skönt att vara här, jag mår så otroligt mkt bättre här än i Barcelona. Jag ångrar absolut inte att jag åkte dit dock, det har fått mig att inse vad jag vill göra med mitt liv (=inte sitta i en inrökt lägenhten och glo i ett land fullt av jobbiga män där jag inte pratar språket...). Och så träffade jag Erik som jag ska bo med i höst i Stockholm i en två på Gärdet om vi får bestämma.. vilket vi antagligen får eftersom han har stått i kö i flera år till lägenhter.

Nu är det snart sommar men det känns som höst bara för att det är kallare än i bcn. Jag ska njuta av min tid här men ser fram emot att komma hem till sverige.. Hoppas jag får en chans att träffa er alla på något sätt.

Som vanligt vill jag veta mer om vad ni gör, men snart kan jag ringa själv och ta reda på det :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback