livets AURA

ett verks aura ligger i äktheten, unikheten, i känslan av att det finns bara Här och Nu.
det förstördes iom reproduktionen, att man kan kopiera, reproducera verk men utan känslan av Här och Nu och utan det äkta. ett verk utan aura.

livets aura måste ligga i att leva Här och Nu. jag funderar på om jag ska fortsätta på estetikprogrammet. Om jag kommer att växa in i Stockholm eller om det alltid kommer att vara bara okej.. Det är inte perfekt men det är okej. Som Rima skulle ha sagt.
Ska man nöja sig med det när man inte vet vart okej-vägen leder? Om den leder till något bättre eller bara vidare okej okej okej okej....Det som är viktigt är inte bara att göra det man vill göra utan också att göra det bland människor som man trivs bland. Jag är rädd för att bli olycklig. Och jag är rädd för att vara ensam.

Jag trivs överallt utom hemma. hemma i huddinge alltså. Visst det är väl skönt att bo här men det är ensamt. Jag önskar att Sverige inte var så individualistiskt och att det var som förut när vi kunde ligga i  en stor hög och mysa och prata och trycka på varandras bröst och skratta.

Jag har tänkt att det som är viktigt är att hitta något att utbilda sig till, något man vill göra med livet. Men jag tänker med och mer att det inte spelar nån roll om man inte har något liv utanför jobbet. Jag vill ha ett community IRL. Att kunna gå hem till nån utan att ringa först. Mänskliga relationer. Herregud vad jag har tjatat om det. Over and over. Relationer. Relationsanarki, polygami, monogami. Men vänskapsrelationer då? Familjen också.

Jag undrar vad jag ska köpa för julklappar. Eller jag tänkte iof försöka att inte köpa något utan hellre göra något.

Mix, igår träffade jag Elin på ett fik i Sthlm. Hon sa att hon var och hälsade på för ett tag sen. Vad kul :) Jag vill se bilder och höra hur du har det!

dags att ta tag i dagen och leka lite i after effects och äta frukost.

vi borde ha telefonkonferenser! och reunion i jul?
Mix när och var och hur är du hemma i jul?
Ella?
Ilse?
Jag kan absolut ta mig till Örebro om ni är där. Och ni får gärna komma till Sthlm om ni känner för det. Mix, om du åker via sthlm vore det underbart att ses.  Kan vi försöka styra upp?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback