hey all my favourite girls

roligt nu har vi alla skrivit varsitt inlägg inom loppet av en vecka (tror jag) YAY! får tillbaka hoppet och slipper krånglet med att skaffa egen blogg vilket förövrigt är mycket ocoolt, medan en kollektiv blogg är way up there på listan över vad alla vill ha. haha.
men anyways jag sitter och skriver min B-uppsats om BURLESK! bra va!!?! jag är mycket glad över att jag kom på detta och ännu gladare när min handledare berättade att det va en tjej som skrev c-uppsats i samma ämne förra terminen, perfect!

idag är det valborg vad ska ni hitta på?

ilse vart ska du flytta? är det för att du ska plugga?

jag funderar på om jag ska på färgfabriken eller korvfabriken ikväll, båda är uppe-hela-natten-fester. men först är det iaf grill och mys i tanto :D

nu har det gått för långt. jag och karin ser verkligen likadana ut. att sova tillsammans, gå upp på morgonen och åka hemifrån och se ut likadant. ja som sagt. (eller vet inte om jag sagt det men annars får ni höra det nu:)

Other secrets, twisted sisters

det är alltså kollektivets tema/namn whatever. speciellt eftersom min mamma var kär i karins pappa när hon var ung. och eftersom vi haft en gossip girl vecka kan man säga för alla som är insatta att det äår jag och Karin som är Dan och Serena.

önskar jag hade en bild från när vi stod i hissen imorse och kollade i spegel samtidigt med samma frisyr, och typ samma kläder. herregud jag vet att man blir som man umgås men hallå!!

jaha nej jag hade inget mer intressant att skriva, förutom att jag tror att jag ska vara single lady för alltid

jo just ja. igår var ju en alldeles underbart intensiv dag. Jag var på dramaten och filmade. först träffade vi nån jobbig man som skulle guida oss LEAVE US ALONE ville vi skrika men det är ju inte så snällt så vi var tysta och väntade på första bästa tillfälle att avbryta och dra.
sen gick vi till lava och bytte kamera eftersom jag hade glömt ladda batterierna pga att jag var ute och drack bubbel dan innan.
och då ojojoj jag fick känslan som män med stora bilar måste få. jag hade en SKITSTOR KAMERA, den va verkligen STOR och jag kände mig som värsta powerladyn med all makt i världen. väldigt häftigt, jag förstår det där med makthierarkier nu. haha eeehe jo faktiskt. men iaf så fick vi träffa en skådespelerska istället och pratade lite med henne och sen fick vi äntligen gå omkring och filma som vi ville. så vi gick omkring med kameran där och följde ingmar bergmans spår genom rep.salar och salonger och korridorer och arbetsrum. det va kul. sen gick vi till lava och så filmade jag och karin en interaktiv dansperformance (det var dansens dag igår), den va skitbra!! Hon som gjorde den va jättebesviken men jag tycker den va hur cool som helst! Sen gick jag och karin runt lite, åkte hem och gnällde och käkade och somnade på soffan en stund sen iväg och hämta 2 jättefina couchsurfare från polen, direkt till operakällaren där vi träffade födelsedagsbarnet Agata (också från polen). Hon är grym. Jaja hm inte så mkt intressant sen när de gick till café opera drog vi hem och drack te och så kom Katja tillbaka från Helsinki och Tone var hemma, mys i soffan och passionsfrukts-cigg, OH MY vilken lycka!

ja sen sov vi och sen vet ni resten. nu måste jag läsa  mer om burlesque performance art, kvinnlighet som maskerad och feministiska konstteorier




Kommentarer
Postat av: Miri

Jag har gått å grunnat lite på burlesk. Så bra att du kan upplysa mig nästa gång vi ses så att jag börja med lite djupare funderingar sedan...



Dan och Serena...hmmm, vad ska jag säga...när vi kommer 30 mil närmare varann så kanske vi kan ses över en kaffe och bringa klarhet i alla begrepp ;P



så fick du svar på vart kag förhoppningsvis kommer bo de närmaste 3 åren medan jag pluggar till "syrra" på närkeslätten.

2009-05-01 @ 02:04:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback