våååår!

Ja här är det sommar här med, ikväll efter jobbet gick jag och Thomas till Saint Géry och dracken öl och planerade det sista inför vår ROADTRIP!! That’s right, vi ska roadtrippa hela vägen hem till Gotland! Herregud vad jag längtar hem… vattnet, muren, familjen… ååhh..
I dag blev jag jätteglad, fick tillbaka väskan som jag glömde vid Halles Saint Géry igår! Total lycka! Har gått hela dagen och förbannat min dumhet som tog med mig väskan fast jag inte behövde den, och sen till på köpet glömde den.. ja herregud, men men nu är den tillbaka iaf.

Solen skiner massor här och det e väldigt fint väder, dock jobbar jag ju hela dagarna vilket är lite trist, och idag är första veckan på påsklovet så det har inte varit mycket att göra.. Annars går det bättre och bättre på jobbet, trivs väldigt bra. Och i förra veckan fick jag beröm för att jag var så duktig, jippie!
Jo Lisen det jag gör är att jag sitter i receptionen, tar emot beökare och inkommande samtal och diverse annat.. får mer o mer arbetsuppgifter vilket är kul! I torsdags följde jag med till ett hotell på möte, blev bjudna på lunch och fick en tour av hotellet, kände mig rikitigt fancy.. Dock är det lite tråkigt när det inte händer något, då blir jag helt seg.. och lat.. behöver ha lite fart så man får något gjort..

Det tråkiga är att jag inte får någon semester, utan jag måste ta tjänstledigt i sommar.. drygt. Så det blir en vecka i juni när Elin tar studenten och sen två veckor i augusti, så vet inte riktigt hur det blir med husvagnssemester… men jag kommer ju vara här hela sommaren så kom och hälsa på!! Och Ella, när passar det dig att jag kommer över? Jag vill, vill, vill massor!

Annars då? Jo jag och Thomas har firat ett år, det är helt galet, ett år 12 månader tillsammans.. det kunde man inte tro det naj! Vi firade med att gå på spabehandling, först satt vi i infraröd bastu ett tag, senfick vi helkroppsmassage, efter det var det dags för kroppsinpackning med honung (!) kladdigt värre… medan man låg där helt inpackad fick vi ansiktsbehandling! Oh allting var toppen, man kände sig som en ny människa när man kom ut!

Jag känner mig fortfarande lite ensam, och igår var jag lite frustrerad över allt och ville bara ut i det fina vädret.. dampade ur lite och som han så fin sa till mig: vill du att nåt ska hända så kan du inte gå och vänta på det, utan du får se till att det händer själv! Och ja, det stämmer ju. Ibland är det lätt att gnälla, och bara fokusera på de negativa sakerna. icke mer, nu försöker vi se det positivt people! Med sol o vår och allt, då är det ju lätt att var glad eller hur?

Ska läsa en kurs i höst, på distans. Men vet inte vilken jag ska välja, båda är på distans, den ena heter ”Sverige i EU” och den andra ”EU: Instutioner och Politik” Hmm kanske läser den ena nu och den andra efter jul.. Vi får se..

Nu ska vi äta, Ciao!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback