Don't count your chicks until they're hatched

NU ÅKER JAG TILL MIN LÄGENHET PÅ GÖTGATAN! :D
HALLÅ DET HÄR ÄR JU GALET VAD BRA MAN KAN FÅ DET, 4a på götgatan helt vitt i minst ett år. ÅH LYCKA!
Nu jäklar. Från och med nu är det Stockholm som är min bas. På riktigt. Jag menar det. Nu blir jag här ett tag. Pluggandes eller jobbandes (PLANTAGEN, SNÄLLA RING!).

Har jag ens berättat om mitt och Fannys Ingmar Bergman projekt? Vi ska göra en videoinstallation eller performance. Det kommer bli nytolkning och koreografering av Bergmans estetik. Ingenting föreställer, allting är. Det kommer bli foto, video, dans, musik. Allt av mig o Fanny. Jag är jättepepp, det kommer bli skitkul och sktibra. På söndag har vi en workshop men då har jag Clare från USA som couchsurfar hos mig. Men jag kan dumpa henne på lava/kulturhuset/läsesalongen eller på stan.

Önskar jag va 21 igen. Så himla lätt allt va. Men gud jag läser en 1600tals tragedi på franska som är helt underbar, jag älskar den, den är skriven på alexandervers och de tär helt fantastiskt att läsa jag blir så lycklig, sen när ja har läst ett tag och ska prata sjunger jag nästan, fastnar i 12 syllabe rytmen. (Kommer inte på vad syllabe heter på svenska men ni vet ljuden man räknar som är ung. lika många som vokalerna i ett ord/en mening).

Jag drömmer jättemycket om Ellie, konstigt. Irriterande. Eller bra kanske att bearbeta, äh I dunno, don't care.
Nu blir det nytt kvinnokollektiv iaf. Jag, Tone, Karin och Ida. Det blir nog skitbra. När vi väl har 4 nycklar. Vi har bara 3 nu...ajdå.. HAHAHA på söndag kan jag GÅ till workshopen! YES FY SATAN VAD SKÖNT.... Åååååh jag e glad! :D

Nej, nu ska jag packa lite mer. Imorgon bitti kommer mamsen och flyttar mig vid lunch. Innan det måste jag till lght och träffa Ida sen möta Clare på stationen. Hoppas hon inte e sen. Men NU ska jag dit och mäta och pyssla och käka pizza och dricka vin.... Hoppas ni har det bra mina kära. Jag kommer inte ha råd att åka nånstans den närmsta framtidsen så ni vet. Hade ju velat åka till både budapest, gbg och bxl i februari men det blir nog inte så. Mars/april. får det bli.

XXX

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback