Kära vänner...

...det har varit en omvälvande dag i sthlm idag.

Det började med att jag städade hela lägenheten.
Sen åkte jag till stadsbiblioteket vid odenplan för att lämna och hämta böcker. Jag satte mig inne på konstavdelningen och läste lite, det är den bästa avdelningen att sitta i.
Sen åkte jag till Kulturhuset och träffade min klasskompis Fanny. Vi pratade om skolgrejer och sen satte vi igång att brainstorma kring vårt projekt till Internationella Ingmar Bergman Scenkonstfestivalen. Förhoppningsvis kommer vårt masterpiece att visas på Dramaten i månadsskiftet maj/juni. Det kommer bli roligt att göra den iaf. Vår lilla film eller vad man nu ska kalla det.
Sen när vi satt och pratade så ringde min mobil. Det var Jörgen som berättade att dom valt ut mig, Tone och Linnea att hyra deras 4a på Götgatan 108. Så sjukt bra läge! Och till ett bra pris! Och äntligen får jag mitt kollektiv som jag längtat så efter! Och det är på GÖTGATAN! Det kan inte bli bättre! Så nu ska jag flytta till söder! Nästa vecka skriver vi kontrakt och får nycklar.. Jag kan inte fatta att de valde oss, det är helt otroligt, så jäkla underbart!

Men ingen lycka varar för evigt.
Några timmar senare ringer mamma. Och vi grät och skrek båda två och det slutade med att jag la på för att hon sa att hennes ilska mot pappa beror på mig. Herregud. Så nu är jag jättelycklig och jätteledsen på samma gång och känner mig schizo och funderar på om det kanske är en bra idé att skriva schizo-poesi. (jo det finns faktiskt en genre som heter så!)

Iallafall. JAG VILL HA HELA KVINNOKOLLEKTIVET PÅ BESÖK OKEJ!!!!!! Förhoppningsvis kommer jag att bo där ALLTID. Men iaf minst över sommaren.

Nu hoppas jag bara på att jag och mamma kanske kan prata ut efter alltför många år och så hoppas jag på att jag får jobb på Plantagen också så jag har råd att skaffa brillor!

Jag vet inte riktigt vad jag känner inför den här bloggen längre, det känns som att den har tappat sitt syfte och många gånger har jag varit på väg att lämna den och gå vidare men kan inte riktigt slita mig. Den tjänar ju inget till om inte alla skriver.

Jag orkar varken läsa eller skriva mer denna känslostormiga kväll så jag tänkte kolla klart på Patti Smith filmen eller kanske på Love me if you dare, igen. Eller borde ju faktiskt kolla på Ingmar Bergman filmer men kanske inte just nu...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback