listan

Här kommer den. Den fruktade LISTAN, årets resumé

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Ja, jag blev sambo t.ex. Mkt annat också iof men det är  väl det största. Jag började plugga på högskola. Också stort :)
2. Höll du några av dina nyårslöften? Kommer du ha några nya för nästa år? Kommer inte ihåg om jag hade några för i år. 2009 har jag många löften för. Att prioritera, att ha det bra, inte bli dumpad, inte tappa bort mig själv osv.
3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år? Tja.. Frida fick ju barn..
4. Dog någon som stod dig nära? Ingen nära. Tack och lov
5. Vilka länder besökte du? Spanien, Frankrike, Belgien, England, Sverige
6. Är det något du saknade år 2008 som du vill ha år 2009? Självkänsla, en känsla av att höra hemma någonstans.
7. Vilket datum från år 2008 kommer du alltid minnas, och varför? 5 januari när jag åkte tillbaka till bcn. Det enda specifika datumet jag kan minnas.
8. Vad var din största framgång i år? All jävla utveckling
9. Största misstaget? Utebliven utveckling under två tredjedelar av året,
10. Har du varit sjuk eller skadat dig? Jag har blivit misshandlad och så skar jag mig i fingret och fick sy.
11. Bästa köpet? Jag köper ju aldrig någonting... JO, biljetter till andra föreställningen av DV8 Physical Theatre. Medlemskap i Moderna Museets Vänner var också ett bra köp.
12. Vad spenderade du mest pengar på? Definitivt alla biljetter hit och dit, mat, sprit, cigg kanske
15. Gjorde någonting dig riktigt glad? Ellie för det mesta. Nu också.
16. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om år 2008? Ellies musik.
17. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år? Både och. Lyckligare ibland och ledsnare ibland.
18. Vad önskar du att du gjort mer? Lyssnat på mig själv, haft fler nära vänskapsrelationer.
19. Vad önskar du att du gjort mindre? Flutit med.
20. Hur tillbringade du julen? Med familj och vänner
22. Blev du kär i år? Jag var kär.
23. Hur många one night stands? 3
24. Favoritprogram på TV? Green Wing!!! NCIS, Project Runway
25. Hatar du någon nu som du inte hatade i början av året? Hm, mjo det gör jag nog.
26. Bästa boken du läste i år? Åh... Det har varit så många. Jag älskar fortfarande Drömfakulteten. Många bra böcker vi läst på estetiken också..
27. Största musikaliska upptäckten? Hm... Sexy sushi kanske. Fast det är ju från 2007.
28. Något du önskade dig och fick? Hade nog inte önskat mig något speciellt
29. Något du önskade dig men inte fick? Alltså det beror ju på vad man menar med önskar sig.
30. Årets bästa film? Les amants du Flore kanske. Shortbus. Crash.
31. Vad gjorde du på din födelsedag? Hur många år fyllde du? Jag fyllde 22 och jag åkte till Bryssel.
32. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre? Mer stabilitet utanför och inuti.
33. Hur skulle du beskriva din stil år 2008? Klädstil? Från squat till ren och hel och snyggt egen.
34. Vad fick dig att må bra? Ellie, först att ha henne sen att släppa henne. Den där jävla utvecklingen igen.
35. Vilken kändis var du mest sugen på? Inte Tila Tequila iaf! Kommer inte på nån kändis.
36. Vilken politisk debatt engagerade dig mest? Zimbabwe, för att jag pluggade u-landskunskap då.
37. Vem saknade du? Mig själv. Ellie, för mycket.
38. De bästa nya människorna du träffade? Många. Henrik och Fanny står nog i topp.
39. En värdefull läxa du lärt dig i år? Att man inte kan gömma sig för livet. Att man måste leva. Att man måste ta hand om sig själv och skapa det liv man vill ha.
40. Citera en sångtext som summerar ditt år. Eva Dahlgren "Jag vill va ung men inte oerfaren, vild men inte farligt galen, fri med en välkänd himmel att sväva i"

Jag har varit ung och oerfaren, vild och farligt galen, fri men svävandes i en okänd himmel. Nu  håller jag på att bli just ung men inte oerfaren, vild men inte farligt galen och framför allt- fri men med en välkänd himmel att sväva i....

Det kändes lite deppigt att skriva den här listan. Jag tänker att 2008 var ett jävligt jobbigt år. Men det var också otroligt fint! Jag fick ändå uppleva en så otroligt stark samhörighet med någon och det var häftigt och underbart. Sen blev det för mycket men det var ju fortfarande jävligt bra när det var bra. Och jag är så jävla glad att jag träffade Ellie. Hon är en underbar människa som jag hoppas att jag kan kalla en vän så småningom.

Idag har jag gjort klart min första och antagligen sista reklamfilm. Happy times! Victor är här och imorgon är det skola och jobbintervju och fika och jag är lite småglad, lite ledsam och lite trött. Busy day har det varit. Skönt att skriva lite. Jag ser fram emot helgen. Och den där stabiliteten som jag lovade mig själv att få.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback