Äntligen får jag lära mig att skriva!

Andra delkursen på Estetik B är Essä. Det känns så himla spännande att äntligen få lära sig skriva på ett annorlunda sätt än uppsats. Jajajajaja!!!! Trodde det skulel bli en tråkig kurs men jag är superglad. Bara sitter o läser o skriver hela tiden. Haha nej det är inte sant men det är skönt. Som en månadslång hemtenta. Som är jättefri och som man kan koppla ihop med vad som helst nästan. Jättespännande!

Jag är lite ledsen att jag inte kunde ta mig till västerås i helgen och träffa Ilse men det får bli en annan gång. Jag har haft en sjukt hektisk vecka, jobbade 10h i torsdags, konstigt. sen hem o middag, sen ut o dricka öl. Fint svenssonliv. Sen upp fre morgon, skola, sen till jobbet, sen till lava, sen hem till massa gäster, trevligt, sen till knast med bella o träffa lite folk.
Har varit mkt barnvakt, men nu har hon fått ensam vårdnad!!!!!!!!!! Så himla svårt att få det även för våldsutsatt kvinnor, superskönt att hon har ett domslut nu. Så himla bra!

Mkt barnvakt, mkt plugg, lite mkt jobb, mycket folk, mkt redaktionsarbete för ljudverkstan.
kul men lite tröttsamt, igår var jag på inflyttningsfest men gick hem vid ett och pluggade lite, första gången jag var ensam hemma! sen imorse tog jag lång frukost och läste lite skolgrejer vid köksbordet i solen, jätteskönt!
Trivs så himla bra i kollektivet, ni måste komma och titta! Det är så fint så fint!

Jag sitter på kulturhuset som vanligt. Älskar det här huset. Ska strax ner till lava och redigera en intervju jag gjort, sen skriva lite mer förhoppningsvis. sen träffa bella, sen konsert, sen hem o käka, pluggapluggaplugga, sen gonatt och imorgon bitti kl 07 kommer 2 couchsurfare sen ska jag till skolan.

Livet rullar på, ibland lite hektiskt men jag hittar alltid små luckor där jag kan andas. Skönt att ta det lugnt i helgen. Promenera i solen till jobbet är bra. Familjeliv hos kusinen o barnen o kolla på barnfilmer är också bra. Såg Happy feet igår, så himla fin film! :)

NU är det dags att dra, innan lava stänger.

xxx

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback