bloggar ja..herregud

bloggabloggablogga. jag gillar att skriva men helst på eget bevåg och inte efter tvång. jag skriver fortfarande på min essä om en konstinstallation och språkbegrepp och det ockulta och myter och andlighet, saknad, tomhet, post-sekularitet... blablabla...

Jag bloggar varje måndag på www.lavaland.se/ljud
mikrobloggar på twitter.com ibland som louisemalmberg
och här såklart!

haha fattade inte vad alla tjatade om att mil hittat till bloggen, undrade hur ni kunde veta det liksom men nu såg jag hans kommentar.. så det var dagens aha-upplevelse.

Idag gick jag upp tidigt och åkte till bibblan och skrev. sen mötte jag karin på lava och gjorde en gästbok till vårt kollektiv (som fortfarande inte har ngt namn... och jadu mil, det är jag louise som bor i kollektiv på götgatan, odengatan tror jag inte nån ur kvinnokollektivet har med att göra?)
sen träffade jag en couchsurfare som ska bo hos oss fre-lö och nu sitter jag och pluggar igen sen ett par timmar. heldag framför datorn. galet. man blir rätt blind när det bara är en 5-sidors text man sitter och pillar i.. men det är kul att kämpa med stilen istället för med innehållet för en gångs skull.

nu är jag galet kissnödig och sparar mina pengar till barcelona nästa vecka så jag ska åka hem och inte betala de 5 spänn det kostar att pissa här på kulturhuset för jag är så jävla ekonomisk! haha SNÅL annars. men wtf lägger hellre 5 spänn på ärtsoppa till mig o mitt lilla kollektiv och couchsurfare. har ju inte fått min första lön än. nästa månad kanske jag har råd att kissa ute ;)

såhär ser vi ut i vårt kollektiv, Tone jag och Karin när vi kom hem från krogen fick vi de här dräkterna av en couchsurfare. underbart, bästa efterfesten någonsin!
Tone, jag och Karin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback