"Mamma! Jag bajsar!"

Lyssnade på "Verkligheten" i P3 igår kväll, det är alltid lika fascinerande hur dom kan ta vilket ämne som helst och lyckas blanda in sex i det på något vis. (Låter som att jag skulle älska det, så är inte fallet) Igår handlade det om att vara osynlig. Och dom hade ett inslag om hur sexbloggarna (!) hotar porrindustrin. Visste inte ens att det fanns sexbloggar, vilket iofs är något man hade kunnat lista ut. Jaja. Osynlig var ju temat.
Så nu ska jag avsätta ett par minuter av min måndag åt att reflektera kring sexbloggar och elektrosex.

Vidare har jag och min syster dryftat hennes trettioårsfest. Hon vill ha medeltidstema! Fantastiskt! Så nu ska våren tillbringas vid symaskinen - igen =D

Svårt att slita mig från jobbet, nu när jag ska ha "ledig vecka". Men så för ungefär en timme sedan svängde jag in på parkeringen, njöt ett par sekunder av "thomeegränd" med Vapnet innan jag klev ut i morgondiset. Där omfamnades jag av dofter och känslor, det första som kom över mig var en sån där morgon som jag har upplevt rätt många på gotland. När man har varit vaken hela natten och är på väg hem precis innan solen går upp. Det är fuktigt i luften och det luktar gräs, jord, hav, natt och dag på samma gång. Fåglarna börjar vakna, men det mesta sover fortfarande. Som när man tältar eller campar och kliver ut barfota på morgonkvisten för att man håller på att dö, så kissnödig är man. Det är kyligt ute, men man vet att värmen kommer. Är det inte märkligt att det kan vara så fuktigt på natten och ändå vara torrt på dagarna?
Ska nog ägna lite tid åt nostalgi idag, värmer just nu upp med Lisa Ekdahls "En samling sånger".

Hur som helst, alla dessa intryck gjorde mig kissig. Just som jag sitter där inne på do så hör jag någon ropar, ganska nära, ganska högt "Mamma! Jag bajsar!". Gissar att det var grannungen som satt ungefär en halvmeter ifrån mig på andra sidan väggen och gjorde detta lyckliga konstaterande. Ja, alla har vi våra egna glädjeämnen.
Nu ska jag lägga 45 minuter på "Merlin" som är ett av mina.

Kärlek!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback