Idag är det fredag och fredagar är bra dagar.

Fredagar betyder sista arbetsdagen, oftast lite mindre att göra, vecko-fika med admin och sen heeeeeelg!

Och av någon konstig anledning brukar också fredagar vara de dagar jag dricker mest kaffe...jag fullkomligt bälgar i mig kaffe..


Jag har haft ett samtal med min närmaste "chef" och diskuterat hur det har gått sedan jag började och hur det kommer se ut i framtiden, ett utvecklingsamtal kort sagt.

Hon sa att de trivdes bra med mig och att de tycker jag gör ett bra jobb och att de gärna vill att jag stannar kvar om jag vill, och det vill jag ju gärna! Dock är det lite praktiska frågor som måste lösas först, bla budgetfrågan, och om de som är tjänstlediga kommer tillbaka eller om de stannar på sina nuvarande tjänster..

Inget är spikat men det ser lovande ut!

Skulle ju passa mig bra, för då kan jag ju ev. plugga lite vid sidan av vilket jag vill göra.

Så det känns bra allting!


Har till och från känt att jag inte vill stanna här i Bryssel, har på något sätt haft en rädsla för att vilja bli fast här.

Lite i stil med att i Bryssel kan man inte bo "på riktigt", tanken är att vi ska flytta till sverige och bo där "på riktigt"

Jag har inte känt mig som att jag bor här, utan liksom flyter lite på ytan.. det är svårt att skaffa riktiga kompisar eftersom de flesta bara är här en begränsad tid.

Men nu har jag insikten smugit sig på mig att det kanske inte är så farligt om jag är kvar här i 3-4 år till, det behöver inte vara så uppdelat Bryssel- Sverige. Och det faktum att jag inte riktigt känner mig hemma är nog för att jag går och väntar på att vi ska flytta hem för då kommer det bli så himla bra allting. Yeah right, istället glömmer jag att leva här och det är icke bra!

 


För att ni ska få en insikt i mitt liv:


Fin Vinterkappa som jag köpt på H&M!







Bord som Thomas byggt







Thomas in action




Jag, Thomas och Elin gjorde en utflykt till Mini-Europe





Såg bland annat denna fina byggnad!




Hyllan i badrummet när den blev klar, byggd av Thomas också.




Over and out


Kommentarer
Postat av: systern i mackan

åh så underbart!

2009-10-11 @ 19:34:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback