Konstig dröm,

Inatt drömde jag om dig Ilse. Jag drömde att jag låg i sängen med vilma (bara för att vi hånglade igår och jag var nära att följa med henne hem innan jag bestämde mig för att gå på heterofest istället och dansa, kändes mer rätt) iaf så hörde jag då din röst som panikartad sa att jag måste komma och träffa dig NU. Så jag rullar ur sängen och klättrar (naken) uppför en kulle som var jättejättebrant, nästan som en vägg med gräs som jag var tvungen att klättra upp för. På vägen var det några killar som hånade mig och sa att jag inte skulle klara det men det gjorde jag! Du satt högst uppe på toppen och när jag slutligen kommit upp efter en lång och hård klättring (jag var nära att ramla ner flera gånger!) Iaf så sitter du där naken och har färgat dig till ALBINO.Du är alltså likblek men har fortfarande dina fräknar och så har du jättejätteblont (albino-)hår och ett par svarta brillor.

Sen vaknade jag :)

På fredag kväll kommer jag! Då är det ÄNTLIGEN dags att visa mitt bildspel på kisskissbangbang. Tigerkollektivet ska även dj'a i puben. Det kommer bli så fint så fint :)

MEN... det betyder också att jag inte kommer att ha tid eller ro att träffa dig på riktigt Ilse. Och på lördag måste jag tillbaka direkt för jag har lunchdejt med pappa och birgitta i sthlm och sen ska jag på teater. Tråkigt men det blir fler gånger! Och bättre än inget!

_______________________________________________________
Nu har jag lite panik i magen. Vet inte varför. Det är höst-ångest. Vad ska jag göra med mitt liv-ångest. Och vad gör jag här? Vad skulle jag göra nån annanstans? Vad är värt någonting? Dom tankarna... Ni vet..

Men det känns också bra för jag kommer ihåg när jag hade den hä'r klumpen i magen VARJE DAG och den försvann inte, bara växte.. Nu är den inte alls närvarande, den kommer ibland. Nån gång i kvartalet typ. Jag passar på att omfamna den och lyssna på "depp-musik" och tycka synd om mig själv. Kanske har nåt att göra med att jag ätit massa bullar innan jag gick och la mig. Och är lite bakis. Men jag är lite ledsen också.
___________________________________________________

Jag har haft en jättefin helg. Dansar jämt! Dansar nu i mitt huvud. Jag ska ha nån slags monolog/dansteater om en vecka och jag har inte gjort klart koreografin än.. Igår dansade jag till och från i 15 timmar på olika ställen. På LAVA med spegelvägg (jätte effektivt!) Sen hemma i mitt rum, (jag har dansgolv i mitt rum), sen på hemmafest, sen på högkvarteret (uteställe) sen på hemmafest igen (istället för att ligga med vilma). 12-03. Helt sjukt mkt dans blir det, men det är jättejätteroligt!

Jag är så stolt också för dansföreställningen kommer bli sjukt bra och jag har lärt mig jättemkt själv också!

Idag har jag dansat på lava fast jag hade jätteont i kroppen. Det var skönt också. Sen spelade jag badminton och sen gick jag och tittade på teater själv. Sirqus Alfon. JÄTTEJÄTTEBRA! Skitkul och de va jätteduktiga :)

Jag använder nog den här bloggen mest för att sammanfatta livet lite nu och då. Men skriver det här för att jag vill att ni ska veta också. Önskar att vi kunde ha everyday-contact och interna skämt som inte var flera år gamla :p

Jag har inte sett dig sen januari ilse.... Om några dagar :)

Jag har blåmärken överallt... Och jag kommer inte ihåg hur det känns att inte ha träningsvärk.. Och jag älskar det! Ska kolla om det går att filma det så ni kan få se. Jag är så himla stolt. Den är väldigt stark... Mycket känslor. Jag gillar verkligen att jobba med det här. Med att sätta ihop en berättelse som ska gestaltas och betyda någonting. Och att vara fysisk själv och få uttrycka sig med kroppen såhär. Fantastiskt!

Jag vill att ni ska se den. Kanske lite därför jag är ledsen. Jag behöver lite support. Det är läskigt också. Väldigt utelämnande.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback