Här har ni mitt liv.

Mina två veckor på ön var precis vad jag behövde.

Jag kom hem lagom till Pappis 50-års fest, vilket innebar 1: jag slapp alla jobbiga förberedelser, 2: det kändes som om jag fick en "välkommen hem"-fest och 3: Fick träffa alla släktingar och familjenvänner i ett svep så då slapp man spendera två veckor med att fundera på om man borde åka och hälsa på dem.


Jag hann med allt som jag ville under min semester, och två veckor var alldeles lagom. Visst skulle jag ha velat ha en vecka till, det vill man väl alltid... Men kände mig ändå nöjd när det var dags att åka hem. Jag hade siktat in mig på att ta i gen hela sommaren under två vekor och det gjorde jag också. Det blev medeltid med Ella, vilket var SUPERKUL eftersom jag inte trodde det skulle bli någonmedeltid för mig iår, jag hann att spendera mycket tid med familjen, grilla, stranddagar osv, träffade alla kompisar jag ville/kunde se. Vissa var inte kvar på gotland, vilket var synd, men å andra sidan blev det ju mindre folk som jag var tvungen att klämma in i mitt "schema".


Tillbaka i Bryssel var det lugnt, iaf första veckan p åjobbet. Eller lugnt, då var det stendött. Men det var ganska skönt med en mjukstart liksom. Sen efter en veckan kom Elin ner, LYCKA! Så himla skönat att ha min syter-yster i samma stad, och det funkar jättebra med familjen hon är hos så allt är på topp. Hon stannar till december, kanske eventuellt, möjligen, troligen inte stannar hon under våren också...


Förra veckan var en busy bryssel-vecka; Tisdag mottagning på Europaparlamentet, Onsdag Mappa med Elin, Thomas +friends, Torsdag 10års-jubileum restaurangen på Representationen, Fredag inflyttningsfest hos en av Thomas kompisa och lördag inlyttningsfest hos min kompis Joanna.. Söndag Midi-marknad och städning.. PUH jag blir trött bara av att tänka på att jag gjorde så mycket..

 


Men vet ni da, jag har varit och testat på rugby! Det var jätteroligt, även om jag inte kunde reglerna.. kul att brottas lite! =)

Men Thomas sa att han inte trodde det var något för mig, för jag var sån girlie-girl! Har ni hört?! jag har aldrig sett mig som nån girlie-girl EVER, far fan fick han det ifrån?

 


Jaja, nu sitter jag på jobbet och filar på en text som jag ska skriva för Kyrkobladet (sekten here we come!!)

De bad mig skriva en text på temat " Au-pair - vad hände sen" Eller som jag snabbt döpte om det till "Vad fan, är du kvar än?!?" =D

 

Lösenord: Ja om det främjar skrivlusten så gärna... Lovar folk att skriva mer då?


Kommentarer
Postat av: ella

hahaha mikaela jag bara älskar dig och tycker du är bäst och roligast i hela världen. punkt!

2009-09-10 @ 22:18:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback