Min dag.

Herregud nu är jag väldigt irriterad! Under lunchen täntke jag att jag skulle gå till Huis och skriva in mig på en kurs i flamländska, trodde det skulle ta ungefär en och en halv timme MEN nejnejnejnejnejnejnej!

Egentligen borde jag ha förstått att det skulle ta en halv dag eftersom ALLT administrativt här tar så lång tid.

Först ska man stå i kö och få en liten lapp (30min), sen ska man sitta och vänta (45min), sedan blir man inkallad och får svara på några frågor (5min) sedan göra ett test (10min) för att sedan sitta och vänta igen (15min) sedan sitta och prata och bli inskriven(7min)...

Lägg sedan till restid till och från stället (50 min totalt) så blir det bara en jävla massa tid!


Tänkte sedan också i mitt stilla (och ju längre jag väntade; argsinta) sinne att en kvällkurs var kortare än en vanlig kurs, eftersom de som läser kvällskurser jobbar på dagarna. MEN NEJ, en kvällskurs börjar 18.10 och slutar 21.30!!! tre och en halv jädra timme alltså. och dessutom var kurserna med endast en gång per vecka redan fulla så då fanns det bara 2 eller 4 ggr/vecka att välja på...


BLÄBLÄBLÄBLÄ.


och nu är jag så arg att jag knaprar socker för våld, och då menar jag alltså seriöst att jag tuggar i mig en sockerbit för jag blev så jävla arg för att kaffet smakade skit.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback